Mimo iż Ford, podobnie jak wiele innych firm z czołówki listy rankingowej, zanotował w roku 2005 spadek sprzedaży, wciąż ma podstawy do zadowolenia. Udział firmy w rynku zmniejszył się nieznacznie, osiągając poziom 8,3%. Ford Focus jest liderem segmentu C, Mondeo należy do czołówki swojej klasy, zaś Ford Transit należy do najchętniej kupowanych średnich samochodów dostawczych w Polsce.
Niekorzystne prognozy sprzedaży na rok 2006 nie zrażają dyrekcji Forda, która zakłada, że udział marki w rynku wzrośnie do 9%. W osiągnięciu celu ma między innymi pomóc silniejsze wejście w zaniedbany przez Forda segment B. Zaprezentowana w Solcu Zdroju, w dniu 14 stycznia, odświeżona Fiesta oraz Fusion wraz z ich atrakcyjnymi cenami, są z jednej strony odpowiedzią Forda na ofertę konkurencji, z drugiej zaś, podstawowym narzędziem do osiągnięcia wyznaczonego celu. Oprócz atrakcyjnych cen przedstawionych modeli, firma przygotowała także promocyjne stawki ubezpieczeniowe, ciekawą ofertę kredytową oraz nowy plan serwisowy, który zakłada, że przegląd podstawowy wykonywany będzie co 2 lata lub co 40 tys. km, natomiast w interwałach rocznych lub co 20 tys. km samochód będzie przechodził przegląd skrócony. Oprócz atrakcyjnej oferty na Fiestę i Fusiona, w walce o większy udział i ewentualną poprawę lokaty ma również pomóc poszerzenie tej oferty o:
- Fiestę LPG, napędzaną silnikiem 1.3. Cena samochodu w stosunku do wersji bazowej wzrosnie o 3,5 tys. złotych (maj);
- dwuosobową Fiestę Van;
- S-Max"a - nowy model w ofercie (czerwiec);
- Galaxy - samochód odmienny od tego, który dotychczas był oferowany;
- Transit"a Connect SWB, z krótkim rozstawem osi (lipiec);
- nowego Transita (sierpień);
- Focusa ST, oraz
Focusa FFV, napędzanego silnikiem przystosowanym do wykorzystania alkoholu, jako paliwa. Ten ostatni model, sprzedawany z powodzeniem na rynkach skandynawskich, został zaoferowany w ilości 30 sztuk klientowi flotowemu.
W planach Forda na kolejne lata znajduje się między innymi zupełnie nowe Mondeo (rok 2007) oraz całkiem nowa Fiesta (rok 2008). Ofertę marki w ciągu trzech lat wzbogaci również nowy model (następca Forda KA), produkowany wspólnie z Fiatem.
Ford Fiesta i Ford Fusion
Zmiany w wyglądzie Fiesty i Fusiona nie są wielkie. W Fieście nieznacznie zmieniono kształt wlotu powietrza i reflektorów. Fusion zyskał natomiast optycznie "solidniejszą" szatę nadwoziową. W obydwu modelach wprowadzono zupełnie nowe deski rozdzielcze, wykonane z wysokiej jakości materiałów, z bardziej funkcjonalnymi i czytelniejszymi wskaźnikami. W obu przypadkach górna sekcja deski rozdzielczej, wykonana z miękkiego tworzywa specjalną techniką formowania osadowego, jest dostępna w kilku odcieniach.
Podstawowa 3-drzwiowa wersja nowej Fiesty, napędzana silnikiem 1.3 dostępna jest już od 33 900 zł. W ramach promocji, producent obniżył tą cenę do 31 900 zł. Fiesta z atrakcyjnym wyposażeniem standardowym w wersjach: Amber X, Silver X oraz Gold X ma ceny niezmienione w porównaniu do poprzedniego modelu (przy niezmienionym poziomie wyposażenia). Najtańszy Ford Fusion w wersji Ambiente kosztuje 42 940 zł.
Komentarze opinie