Focus ST jest dziełem konstruktorów działających pod szyldem Ford Team RS - działu opracowującego i produkującego sportowe i wyczynowe wersje samochodów Forda. Nowy model jest najmocniejszym seryjnym autem z rodziny Focus, jaki powstał do tej pory. Źródłem jego napędu jest 5-cylinrowy silnik o poj. 2.5 litra, który dzięki turbodoładowaniu rozwija moc 225 KM i 320 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej przekładni. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną ponad 240 km/h.
Atrakcyjny wygląd zewnętrzny auta potęgują dodatkowo 18" felgi ze stopu aluminium z niskoprofilowymi oponami o rozmiarach 225/40. Utwardzone o 30% zawieszenie, charakteryzuje prześwit o 25 mm mniejszy od wersji "cywilnych". W przednich kołach zastosowano większe tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm (320 mm x 28 mm). Wewnętrznymi atrybutami modelu są m. in. kubełkowe fotele RECARO czy sportowo wyprofilowana skórzana kierownica z wygrawerowanymi literami ST. Uwagę zwraca również zestaw zegarów umieszczonych centralnie pod przednią szybą, wśród których znalazły się: wskaźnik ciśnienia doładowania w sprężarce, temperatury oraz ciśnienia oleju.
Najnowszy Ford Galaxy jest pierwszym dużym minivanem, opracowanym całkowicie we własnym zakresie przez Ford of Europe. Nowy Ford Galaxy jest bowiem dziełem Europejskiego Biura Konstrukcyjnego Forda i zastąpi on produkowany dotychczas model, będący produktem spółki joint-venture. Jednocześnie nowa generacja Forda Galaxy opiera się na założeniach, które zadecydowały o sukcesie rynkowym obecnie produkowanego modelu i rozwija wszystkie znane atuty Forda Galaxy.
Oryginalnym i niezwykle użytecznym elementem wyposażenia najnowszego Forda Galaxy jest montowany na życzenie stały szklany dach oraz regulowane relingi bagażnika dachowego. Szklana sekcja dachu rozciąga się do miejsca nad oparciem drugiego rzędu foteli, znacznie rozjaśniając wnętrze i dając wrażenie przestrzeni. Ford Galaxy otrzymał relingi bagażnika dachowego wkomponowane w linię dachu. Poprzeczki relingów można przesuwać ku tyłowi pojazdu - spełniają wtedy funkcję dodatkowego aerodynamicznego spojlera. Nowością są również reflektory adaptacyjne z możliwością zmiany kąta wiązki światła w zakresie 12 stopni.
Komentarze opinie