Reklama

Firma Auto-Elements i nowatorski system obsługi ASO

19/01/2006 08:19
Firma Auto-Elements z Katowic, wyspecjalizowany eksporter i importer części karoserii różnych marek i jakości wg GVO - wprowadziła z końcem ubiegłego roku nowatorski system obsługi ASO w zakresie dostaw części zamiennych do napraw blacharsko-lakierniczych. Opracowany został unikatowy program Element, który pozwala w sposób optymalny dopasowywać rodzaje części zamiennych do danej naprawy. Wszystkie części w systemie Element opatrzone jasnymi oznaczeniami tzw. kategorii jakości wg GVO - od oryginałów serwisowych począwszy, poprzez oryginały nieserwisowe, części porównywalnej jakości, aż do zamienników włącznie - co pozwala łatwo dobierać ich rodzaj do wymagań klienta, oczekiwań ubezpieczyciela i uwarunkowań rynkowych z jednej strony, a równocześnie dbać o bezpieczeństwo prawne autoryzowanego serwisu w relacjach z generalnym importerem z drugiej strony.

Co ważne, pracownicy serwisu mogą przy doborze części nie rezygnować ze swoich dotychczasowych przyzwyczajeń i nadal używać numeracji OE, jaka jest też stosowana np. w programach do komputerowej kalkulacji kosztów napraw Audatex i Eurotax.

Program umożliwia dokonywanie zamówień drogą elektroniczną. Na terenie makroregionu śląskiego części dostarczane są potem własnym transportem, a na terenie reszty kraju przy pomocy wyspecjalizowanej firmy kurierskiej. Ustalenie czasu dostępności części następuje drogą elektroniczną, ponadto system umożliwia cotygodniowe aktualizacje pełnych baz danych, obejmujące m.in. informacje o zalecanych cenach detalicznych części do 15 marek aut.

Instalacja systemu nastąpiła już u paruset odbiorców, firma obsługuje łącznie blisko tysiąc klientów na terenie całego kraju, z tego ponad 20% stanowią ASO. Tak system obsługi jest bowiem szczególnie wygodny dla autoryzowanych stacji, które na rynku bardziej otwartym przepisami GVO dokonują coraz częściej napraw aut także innych marek lub napraw z użyciem tańszych części. Wobec coraz silniejszej presji ubezpieczycieli ("urealnianie" cen części, szkody całkowite) taki elastyczny system obsługi dostaw ułatwia warsztatom autoryzowanym w całej Polsce przetrwanie na nieprawdopodobnie trudnym i konkurencyjnym rynku napraw powypadkowych.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do