Reklama

Fiat Panda i cztery lata rynkowego sukcesu

29/08/2007 09:28
Nagrodzony bardzo prestiżową nagrodą jako „Najlepszy Samochód Roku 2004”, Fiat Panda pojawił się w sprzedaży na polskim rynku w sierpniu 2003 roku, czyli dokładnie cztery lata temu. Od tego czasu zyskał liczne grono wielbicieli, o czym świadczą wyniki sprzedaży nie tylko w naszym kraju. Czy ktoś pamięta jeszcze, że gdyby nie naciski Renault, wytwarzane w tyskich zakładach auto mogłoby otrzymać nazwę „Gingo”?
Kliknij, aby powiększyćWytwarzany w tyskich zakładach Fiat Panda oferowany jest na polskim rynku od sierpnia 2003 r. Oto jak kształtowała się dotychczasowa sprzedaż tego sympatycznego autka:
- rok 2003: 12 873 sztuk
- rok 2004: 28 000 sztuk
- rok 2005: 12 991 sztuk
- rok 2006: 10 231 sztuk
- rok 2007: 5 563 sztuki (dane za okres od stycznia do końca lipca).
Uzyskane wyniki dają Pandzie aktualnie tytuł lidera w segmencie mini plus.

Dostępny od czterech lat na rynku model Fiata ma również mocną pozycję na innych rynkach motoryzacyjnych Europy, przede wszystkim we Włoszech. W lipcu sprzedano tam 13 151 egzemplarzy, co daje Pandzie drugą pozycję w rankingu najchętniej kupowanych modeli osobowych za Punto. Taką samą kolejność zachowują oba modele od początku bieżącego roku (Punto: 151 345; Panda: 117 029), wyraźnie deklasując pozostałych rywali.

Na trudnym rynku niemieckim Panda zajęła w lipcu wysoką czwartą lokatę w swoim segmencie z wynikiem 1 195 egzemplarzy. Wynik skumulowany na poziomie 8 907 sztuk daje Fiatowi czwartą pozycję kolejno za modelami VW Fox, Smart Fortwo oraz Toyota Aygo.

Kliknij, aby powiększyćO dużym sukcesie Pandy śmiało można mówić też w Wielkiej Brytanii, gdzie tamtejszy magazyn "Auto Express" już po raz czwarty z rządu wybrał produkt Fiata w plebiscycie na najlepszy samochód miejski roku. Według jurorów tego cenionego pisma, sukces Pandy tkwi w udanym połączeniu aspektów ekologicznych, niskich kosztów eksploatacji, powolnego procesu utraty wartości pojazdu, wysokiej jakości wykonania, przestronnej kabiny pasażerskiej, a także m.in. komfortu, przyjemności z prowadzenia i wreszcie dużej wartości dla użytkownika.

Od stycznia do końca lipca model znalazł nad Tamizą podobną ilość klientów co w Polsce (5 533), co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza wzrost o ponad 4,7%.

Kliknij, aby powiększyćW okresie od stycznia do końca czerwca Fiat Panda sprzedał się w całej Europie łącznie w liczbie 148 946 egzemplarzy, co stanowi duży wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (2006: 125 244). Po Punto/Grande Punto jest to drugi najchętniej kupowany model marki Fiat. Wynik osiągnięty przez Pandę w samym tylko czerwcu wynosi 22 617 sztuk (2006: 22 570).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do