W lutym spółka Fiat Auto Poland (FAP) sprzedała 2 114 samochodów osobowych marki Fiat, uzyskując udział rynkowy na poziomie 11,7%. Wynik ten pozwolił firmie na zajęcie drugiego miejsca w rankingu najchętniej kupowanych marek za ten miesiąc.
Kliknij, aby powiększyćW lutym FAP sprzedał o 13,8% więcej aut niż w styczniu, m.in. 1 078 sztuk Pandy, 581 Punto, 181 egzemplarzy modelu 600, 115 sztuk Stilo, a także 86 Doblo i 36 egzemplarzy Cromy. W ciągu dwóch miesięcy sprzedano łącznie 3 971 samochodów osobowych marki Fiat, co stanowi 10,8% polskiego rynku.
W lutym FAP znalazł także nabywców na 653 auta dostawcze (udział w rynku 24,9%), zdecydowanie wyprzedzając konkurentów. Najchętniej kupowanymi modelami koncernu z Turynu są Fiat Panda Van (216 sztuk) oraz Fiat 600 Van (214), za którymi uplasowały się Doblo Cargo (112) oraz Ducato (109). Wynik skumulowany to 1 199 sprzedanych pojazdów przy udziale rynkowym rzędu 24,1%.
Co więcej, ranking za rok 2005, który został ułożony wg liczby rejestracji zapisanych w systemie ewidencji pojazdów CEP, otwiera Fiat (29 678 samochodów oraz osobowych z homologacją ciężarową) przed Toyotą (26 734 zarejestrowane auta) i Skodą (26 355 sztuk).
Komentarze opinie