Prezentowany po raz pierwszy w Europie koncepcyjny model Portico jest przykładem dążeń firmy Hyundai do poszukiwania nowych rozwiązań dla niszowych sektorów rynku motoryzacyjnego - w tym przypadku oferując samochód rodzinny nowej generacji. Ten zaprojektowany w Południowej Korei przez zespół projektantów Hyundaia pojazd nie jest ani sedanem, ani autem typu MPV, ale łączy w sobie cechy obydwu konstrukcji. Przestronna kabina pasażerska i duża przestrzeń bagażowa idzie w parze ze sportowymi właściwościami jezdnymi.
Przednie drzwi Portico otwierają się w tradycyjny sposób, natomiast w tylnych drzwiach zawiasy umieszczono z tyłu. Po otwarciu obydwu par drzwi pasażerów wita stylowo zaprojektowane wnętrze nieograniczone centralnym słupkiem. Innowacyjnie zaprojektowane, przestronne, wygodne i wielofunkcyjne wnętrze zawiera dwa trzymiejscowe rzędy siedzeń z możliwością rozkładania i dowolnego konfigurowania. Dwurzędowy układ siedzeń zapewnia dużo użytecznej przestrzeni bagażowej z tyłu kabiny, czego nie oferują samochody rodzinne z trzema rzędami foteli.
Zarówno przednie jak i tylne siedzenia sterowane są elektrycznie. Pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji system multimedialny DVD. Kierowca i podróżujący z przodu korzystają z monitora systemu nawigacji oraz ekranu umieszczonego nad głowami, który wyświetla istotne informacje drogowe oraz o stanie pojazdu.
Hyundai Portico napędzany jest nowym silnikiem Lambda V6. 24-zaworowa jednostka DOHC V6 z blokiem i głowicami cylindrów wykonanymi z aluminium będzie współpracowała z sześciobiegową automatyczną przekładnią Shiftronic, która wkrótce dostępna będzie w innych modelach tej marki. Portico został przystosowany do współpracy z systemem hybrydowym Hyundai. W tej konfiguracji auto zaopatrzone będzie dodatkowo w dwa silniki elektryczne - pierwszy napędzający koła przednie, a drugi tylne, zapewniając wydajny system napędu na cztery koła. Silnik napędzający przednią oś będzie osiągać moc 136 KM (110kW), a tylny 83 KM (60kW).
Komentarze opinie