Reklama

Europejska premiera Jeepa Commander

01/09/2005 08:57
Na wystawie we Frankfurcie marka Jeep przedstawi europejską premierę modelu Commander, który jest reklamowany jako pierwszy Jeep z trzema rzędami siedzeń dla siedmiu osób. Produkcją samochodu na rynki Europy i innych krajów świata (poza Ameryką Północną) zajmie się fabryka Magna Steyr w austriackim Grazu. W salonach sprzedaży na całym świecie Jeep Commander spodziewany jest już w pierwszym kwartale 2006 r.

Fotele w aucie umieszczone są w układzie "teatralnym" - każde z siedzeń znajduje się nieco wyżej niż poprzednie, ułatwiając pasażerom obserwację otoczenia. Rząd drugi i trzeci składa się do przodu, tworząc płaską powierzchnię ładunkową. W porównaniu do Grand Cherokee 2005, Commander jest o 47 mm dłuższy, przy identycznym rozstawie osi (2781 mm). Przy pełnym składzie podróżujących pojemność ładunkowa wynosi 170 litrów. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń pojemność ta rośnie do 1028 litrów, a drugiego rzędu - do 1951 litrów.

Dla klientów kupujących Jeepa Commander dostępny będzie nowy 3-litrowy silnik wysokoprężny CRD. Dzięki najnowszej technice Mercedes-Benz, wysokociśnieniowemu układowi wtrysku Bosch (ponad 1600 bar), turbosprężarce o zmiennej geometrii kierownic oraz czterem zaworom na cylinder silnik ten z powodzeniem spełnia normę czystości spalin Euro 4. Tym niemniej w skład systemu kontroli emisji spalin wchodzi także filtr cząstek stałych DPF. Moc maksymalna jednostki wynosi 160kW (218 KM DIN), a moment obrotowy to 510Nm od 1600 obrotów. Układ sterowania silnikiem został zmodyfikowany pod kątem ograniczenia częstotliwości redukcji biegów podczas normalnej jazdy, lecz wciąż zapewnia pełny skok pedału w razie konieczności nagłego przyspieszenia.

Oferowany jest również silnik 5.7 HEMI V-8 o mocy 240kW (326 KM) i momencie obrotowym 500Nm. Jednostka wyposażona jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, który wyłącza cztery spośród ośmiu cylindrów podczas normalnej jazdy i lekkiego przyspieszania, oszczędzając w ten sposób - zależnie od warunków drogowych - do 20% zużywanego paliwa.

Przed zastosowaniem w nowym Grand Cherokee dobrze sprawdzony silnik 4.7 SOHC V-8 przeszedł liczne modyfikacje i zmiany, dzięki którym znalazł się również na wyposażeniu Commandera. Ulepszone nastawy układu recyrkulacji spalin EGR wpływają na obniżenie zużycia paliwa, a odlewana miska olejowa przynosi redukcję hałasów i drgań NHV. Moc maksymalna tego silnika wynosi 170kW (231 KM) przy 4500 obr/min, a moment obrotowy - 410 Nm przy 3600 obr/min.

Na rynkach światowych Jeep Commader dostępny będzie z dwoma nowymi systemami stałego napędu 4x4. W systemie Quadra-Trac II do przenoszenia aktywnego napędu 4x4 zastosowano nową skrzynkę rozdzielczą NV245. System ten ma zdolność przewidywania i zapobiegania poślizgowi kół w różnych warunkach jazdy. W bardziej skomplikowanym systemie Quadra-Drive II zastosowano trzy mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu ze sterowaniem elektronicznym (ELSD) - przedni, centralny (osiowy) i tylny. Rozwiązanie to zastępuje stosowany poprzednio system progresywny Vari-Lok i zapewnia szybsze reakcje na zmieniające się warunki jazdy, przenosząc jednocześnie większy moment obrotowy napędu.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do