Reklama

Europa Środkowa nowym domem dla koreańskich marek

04/09/2007 21:32
Południowokoreańskie firmy samochodowe rozwijające działalność w krajach Europy Środkowej chcą osiągnąć znacznie więcej niż tylko produkować tu auta. Jak podkreśla prestiżowy magazyn branżowy "Automotive News Europe", realizowane z rozmachem inwestycje mają przełożyć się na dynamiczną ekspansję rynkową oraz zdobycie pozycji gracza, który mocno związany jest z regionem i zasługuje na miano rodzimego producenta.
Kliknij, aby powiększyćDzięki sukcesowi wytarzanego na Słowacji modelu cee"d, sprzedaż Kia u naszych południowych sąsiadów zwiększyła się w pierwszej połowie bieżącego roku o ponad 100% (z 787 do 1 954 sztuk). „Obecnie jesteśmy na ósmym miejscu na liście najpopularniejszych marek, podczas gdy pod koniec roku ubiegłego była to 14-ta lokata - podkreśla Pavel Silha, dyrektor zarządzający w Kia Motors Sales Slovensko. „Naszym celem jest uplasowanie się w pierwszej piątce i to na koniec bieżącego roku”.

Ofensywa Kia Motors na Słowacji oraz Hyundaia w Czechach, gdzie powstaje fabryka szykowana do produkcji m.in. szeroko reklamowanego obecnie w Polsce modelu i30, może w długiej perspektywie czasu stanowić pewne zagrożenie dla mocnej pozycji rynkowej Skody. Firma wywodząca się z Mlada Boleslav ma obecnie ponad 25% słowackiego rynku aut oraz kontroluje około 40% wolumenu sprzedaży na rodzimym rynku czeskim.

Jeszcze w roku 2004, kiedy to Kia Motors ogłosiła plany budowy zakładów produkcyjnych na Słowacji, marka miała udział w lokalnym rynku na poziomie 2,54%, natomiast Hyundai - nieco ponad 1%. Jednak po pierwszej połowie bieżącego roku Kia zdobyła już 4,92% słowackiego rynku nowych aut, podczas gdy do Hyundaia należało 4,34%.

Również w Polsce obie marki mają duże powody do radości. Po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku Kia jest na 11-tym miejscu w rankingu najpopularniejszych marek samochodów osobowych z wynikiem 4 944 egzemplarzy (+110%). Jest to m.in. ogromna zasługa modelu cee"d, który w wyżej wymienionym okresie znalazł 3 224 nabywców, zdobywając 16-tą lokatę wśród najchętniej kupowanych modeli.

Kliknij, aby powiększyćHyundai jest tymczasem na 19-tym miejscu w powyższym zestawieniu, uzyskawszy skumulowany wynik 2 008 aut (+41,7%). Na uwagę zasługuje rezultat właśnie i30, który w ciągu dwóch miesięcy obecności na rynku znalazł już 196 klientów, co odpowiada prawie 10-proc. udziałowi w wolumenie sprzedaży tej marki.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do