Elektronicznie sterowane hamulce zaczynają zastępować systemy mechaniczne, które nie zmieniły się zasadniczo od lat 40-stych ubiegłego stulecia. Elektryczne hamulce eliminują zajmujące miejsce i ciężkie dźwignie i pozwalają na zainstalowanie w pojazdach większej ilości urządzeń elektronicznych. Włączają się automatycznie kiedy kierowca wyłącza zapłon i mogą zatrzymać samochód w mniejszym stopniu angażując kierowcę w przypadku awarii systemu hydraulicznego. Z drugiej strony, jeśli zepsują się hamulce, nie będzie można ruszyć auta z pozycji postojowej.
Samochody dostępne z elektronicznie sterowanymi hamulcami to m. in. Audi A6 i A8, BMW Seria 7, Lancia Thesis, Renault Vel Satis i Jaguar S-Type oraz XJ. Nowy Volkswagen Passat jest również wyposażony w to urządzenie.
Najbardziej zaawansowaną produkcyjnie wersją jest Elektryczny Hamulec Parkingowy zaprojektowany przez firmę TRW Automotive.
Komentarze opinie