Hamulec elektromechaniczny EPB (Elektromechanische Parkbremse), który został zamontowany seryjnie w nowym Volkswagenie Passat (po raz pierwszy w tej klasie samochodów), nie przypomina na pewno zwykłego hamulca ręcznego. Korzyści płynących z tego rozwiązania jest wiele. Pierwszą z nich jest więcej miejsca w konsoli środkowej, gdzie powstał dodatkowy schowek. Hamulec EPB włącza się bowiem i wyłącza przyciskiem, znajdującym się po lewej stronie kierownicy. EPB posiada wiele przydatnych funkcji, jak np. dynamiczny asystent ruszania, Auto-Hold oraz hamowanie awaryjne o zwiększonej sile.
Dynamiczny asystent ruszania pozwala na komfortowe ruszanie z miejsca samochodem znajdującym się na wzniesieniu. Nie ma potrzeby jednoczesnego operowania sprzęgłem, gazem i hamulcami. Hamulec jest zwalniany automatycznie w momencie, gdy moc silnika jest na tyle duża, że uniemożliwia stoczenie się samochodu w dół.
Funkcja Auto Hold szczególnie przyda się, gdy samochód stoi na światłach. Pozwala ona na unieruchomienie samochodu bez potrzeby stałego naciskania na pedał hamulca. Auto-Hold jest dostępny standardowo w modelach ze skrzynią automatyczną i opcjonalnie przy skrzyni manualnej.
Elektroniczny hamulec postojowy EPB umożliwia szczególnie efektywne hamowanie awaryjne, gdyż nacisk wywoływany jest, w odróżnieniu od zwykłego hamulca ręcznego, na wszystkie koła, co pozwala na osiągnięcie opóźnienia do 6 m/s. Działanie hamulca elektromechanicznego odbywa się w pełnej koordynacji z systemami ABS i ESP.
Komentarze opinie