W ciągu ostatnich 12 miesięcy, jakie minęły od premiery modelu, Nissan Qashqai odniósł wielki sukces.
Kliknij, aby powiększyćSprzedaż tego kompaktowego crossovera rozpoczęła się w marcu i już przed końcem lipca klienci w całej Europie odebrali 60 tys. egzemplarzy, czyli znacznie powyżej oczekiwań. Aby zaspokoić tak wysoki popyt, Nissan zainwestował dodatkowe 3,5 mln EUR w zwiększenie produkcji Qashqaia o 20% w zakładach w brytjskim Sunderland. Powstaje tam 850 qashqaiów dziennie, a 4 września wyprodukowano tam stutysięczny egzemplarz tego auta.
Ponadto, aby fabryka w Sunderland mogła zaspokoić popyt na Qashqai w Europie, ogłoszono niedawno, że ten model Nissana będzie produkowany także w japońskich zakładach na Kiusiu na potrzeby rynku japońskiego.
W Europie pierwsze analizy danych klientów przeprowadzone przez firmę Nissan ujawniły kilka ciekawych trendów. Ujmując rzecz najprościej, Nissana Qashqai kupują osoby młodsze niż wynosi średnia wieku nabywców w segmencie C. Większy odsetek klientów stanowią też kobiety.
Typowy klient ma 44 lata, a więc jest o 3 lata młodszy od przeciętnego nabywcy w segmencie C i o 6 lat młodszy niż wynosi średnia wieku nabywców kompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych. 7 na 10 kupujących to mężczyźni, a więc o 4% mniej niż w segmencie C i o 6% mniej niż w segmencie C-SUV.
Kliknij, aby powiększyćSzczególnie obiecująco wyglądają dane, z których wynika, że statystycznie 1/3 nabywców modelu Qashqai to osoby z grupy wiekowej 36-45 lat, podczas gdy w segmencie C i C-SUV stanowią one odpowiednio 20% i 27%. Z pierwszych informacji zwrotnych wynika, że klienci cenią Nissana Qashqai za to, że jest pewną nowością na rynku: za zdecydowany i wyrazisty styl, który stawia model pomiędzy tradycyjnym hatchbackiem a bardziej masywnym i wyższym pojazdem typu SUV.
9 na 10 nabywców modelu Qashqai w Hiszpanii po raz pierwszy kupiło pojazd marki Nissan. Podobny trend kształtuje się we Włoszech (84%) i w Polsce (80%). Nabywcy Qashqai konsekwentnie wymieniają wysoką jakość wykończenia wnętrza i ogólne wzornictwo jako główne czynniki, które skłoniły ich do zmiany marki na Nissana. Zgodnie z przewidywaniami, nabywcy modelu Qashqai użytkowali wcześniej kompaktowe hatchbacki takie jak Megane czy Astra, podstawowe wersje rodzinnych hatchbacków, takich jak Laguna czy Avensis, albo niedrogie SUV-y takie jak Kia Sportage czy Hyundai Tuscson.
Jeżeli chodzi o wybór wersji, połowa qashqaiów zamawiana jest z silnikiem Diesla 1.5dCi. Druga z najpopularniejszych jednostek to benzynowy silnik 1.6 (22%), zaś trzecie miejsce (20%) zajmuje dwulitrowy diesel. 25% Qashqaiów wyposażonych jest w układ napędowy All Mode 4x4.
Kliknij, aby powiększyć2/3 qashqaiów sprzedawanych jest w średniej wersji wyposażenia Acenta. Spośród opcji klienci najchętniej wybierają panoramiczne okno dachowe i 17-calowe obręcze kół. Najpopularniejszy kolor to metalizowana czerń (31% zamówień). 26% klientów wybiera lakier srebrny, a 16% decyduje się na szaroniebieski Faded Denim.
Qashqai został zaprojektowany i opracowany w Europie, po kompleksowych badaniach zwyczajów nabywców na lokalnym rynku i głębokiej analizie niezaspokojonych potrzeb osób kupujących samochody. Specjaliści od planowania produktów w Nissan Europe zidentyfikowali rynkową szansę, która wymagała zaprojektowania i opracowania pojazdu charakteryzującego się dynamiczną sylwetką, ale pozbawionego agresji kojarzonej z kompaktowym SUV-em. Popularna wysoka pozycja za kierownicą nie mogła niekorzystnie wpływać na przyjemność z jazdy. Taki właśnie jest Qashqai.
Komentarze opinie