Reklama

Druga edycja Supertestu Ekonomii 2005

09/06/2005 22:29

7 czerwca odbyła się druga edycja Supertestu Ekonomii, zorganizowana tradycyjnie przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich przy pomocy Automobilklubu Stołecznego MAK. O zdobycie tytułu najoszczędniejszego samochodu w teście rywalizowało pięć samochodów: Mitsubishi Colt 1.1, Fiat Panda 1.3 Multijet, Citroen C3 1.4 HDi, Kia Picanto 1.1 oraz Renault Kangoo 1.5 dCi. Auta konkurowały w kilku kategoriach, pokonując trasę liczącą 560 km (Warszawa - Olsztyn - Mikołajki - Łomża - Mińsk Mazowiecki -Warszawa).

Zwycięski samochód - Fiat Panda 1.3 Multijet - zużył na pokonanie trasy zaledwie 15,96 l oleju napędowego (2,84 l/100 km), co kosztowało 58 zł i 25 gr. Drugi w klasyfikacji najoszczędniejszych Citroen C3 1.4 HDi zużył zaledwie o 0,02 l/100 km więcej. Jedyny samochód użytkowy w stawce, a zarazem trzeci diesel - Renault Kangoo 1.5 dCi, skazany na największe zużycie, potrzebował tylko 3.91 l oleju napędowego na 100 km. W klasyfikacji samochodów z motorami zasilanymi benzyną lepszy okazał się Mitsubishi Colt 1.1, który spalił w teście 3,69 l/100 km. W klasyfikacji zasięgu na jednym zbiorniku najlepszy okazał się Citroen C3, który dysponując 47 litrami paliwa, przy średnim zużyciu na trasie imprezy 2,86 l/100 km, mógłby przejechać dystans 1643 km. Auta dysponujące zbiornikami o najmniejszej pojemności (35 l) również mają imponujący zasięg, o jakim na co dzień możemy tylko pomarzyć: Kia Picanto z benzynowym silnikiem 1.1, spalając w teście średnio 4,07 l/100 km, ma zasięg 860 km, a zwycięski Fiat Panda 1.3 Multijet - 1232 km. Ten sam samochód okazał się najtańszym w eksploatacji, jeśli weźmiemy pod uwagę cenę zakupu (34 tys. zł), cenę paliwa (3,65 za litr ON) i wspomniane średnie zużycie. Przy założeniu, że auto przejedzie 100 tys. km, jeden kilometr jazdy kosztuje w przypadku Pandy 44 gr.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do