Kolejną przełomową technologią budowy silników będzie elektroniczny system kontroli zaworów, który pomoże wygenerować dalsze oszczędności paliwa, powiedział dyrektor Rinalfo Rinolfi z firmy Fiat. Taki system pozwoli na niezależną kontrole poszczególnych zaworów i cylindrów, co pozwoli na uzyskanie oszczędności paliwa w granicach do 12%.
Według niego w badaniach nad technologią silnika chodzi głównie o zmniejszenie zużycia paliwa. Jest tak dlatego, ponieważ obecne i przyszłe standardy emisji nie wymagają nowych przełomowych technologii.
Przepisy dotyczące spalin można spełnić dzięki elektronicznemu wtryskowi paliwa i trójdrożnym katalizatorom spalin. Dyrektor Rinolfi twierdzi, że przed silnikami benzynowi, które stale traciły udział w rynku na rzecz diesli, jest wiele dróg odzyskania utraconej pozycji.
Silniki benzynowe muszą oferować wyższy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej silnika i powinny przejąć charakterystyczne dla diesli turbodoładowanie i obniżoną pojemność skokową.
Silnik benzynowy ze zredukowaną pojemnością skokową, małą turbiną i elektroniczną kontrolą zaworów mógłby zmniejszyć emisję CO2 do 25%. Dalsza redukcja (prawie o 50%) mogłaby zostać uzyskana dzięki zastosowaniu sprężonego gazu naturalnego.
Komentarze opinie