Niewątpliwym urozmaiceniem segmentu SUV klasy średniej jest nowy Dodge Nitro 2007, który agresywną stylizacją i dynamiką osiągów doskonale odzwierciedla innowacyjny charakter marki Dodge.
Stylizacja Dodge Nitro ma w sobie coś ekstra, pewien wyraz, którego wciąż poszukuje klientela segmentu SUV średniej klasy mówi George Murphy, wiceprezes ds. marketingu światowego a ponadto dwa silniki V-6, 20-calowe ogumienie, chromowane aluminiowe koła czy zawieszenie o charakterystyce sportowej to raczej rzadkie wyposażenie pojazdów typu SUV średniej klasy.
Dodge Nitro 2007 jest pierwszym pojazdem sportowo-użytkowym klasy średniej tej marki i najnowszym dodatkiem do obecnej gamy modelowej Dodge, obejmującej samochody osobowe, minivany, pickupy, pojazdy dostawcze oraz pełnowymiarowe pojazdy typu SUV.
Jako pierwszy SUV klasy średniej w gamie Dodge samochód Nitro musiał być uosobieniem śmiałego, pełnego mocy i przebojowego image tej marki powiedział Murphy W świecie z reguły beznamiętnych SUV-ów Dodge Nitro wyróżnia się oryginalną formą i doskonałą inżynierią oraz osiągami, które nie tylko zainspirują nabywców ale i ożywią ten segment pojazdów.
Oferowane będą trzy wersje: Dodge Nitro, Nitro SLT i Nitro R/T. Wersje Nitro i Nitro SLT dostępne będą z silnikiem V-6 SOHC o pojemności 3,7 litra, mocy 210 KM (157kW) przy 5200 obr/min i momencie obrotowym 319Nm przy 4000 obr/min. Dla Dodge Nitro R/T przewidziano nowej konstrukcji silnik V-6 o pojemności 4,0 litrów, rozwijający 255 KM (190kW) przy 5800 obr/min oraz moment 360Nm przy 4000 obr/min. Standardem dla wersji R/T, a opcją dla pozostałych odmian jest zawieszenie o utwardzonej charakterystyce sportowej oraz chromowane, aluminiowe koła o rozmiarze 20-cali.
Dostępne będą trzy skrzynie biegów jedna manualna i dwie automatyczne. Wyposażeniem standardowym Dodge Nitro będzie sześciostopniowa przekładnia manualna (czterostopniowa automatyczna w opcji), wersji SLT czterostopniowa automatyczna, natomiast w Nitro R/T seryjnie montowana będzie skrzynia automatyczna pięciostopniowa. Wszystkie odmiany Nitro dla rynku USA dostępne będą z napędem 4x2 lub 4x4. Samochód ten charakteryzuje się doskonałym przyspieszeniem, hamulcami oraz własnościami jezdnymi, a zdolność uciągu przyczepy (zależnie od wersji) sięga 2260 kg.
Również standardowym wyposażeniem w Dodge Nitro SLT i R/T będzie ruchoma podłoga przedziału ładunkowego o nośności 180 kg, którą można wysuwać do tyłu na odległość 46 centymetrów w celu ułatwienia za- i wyładunku przewożonego bagażu. Podłoga LOAD N GO wykonana jest z masywnego plastiku i łatwa do utrzymania w czystości. Dla wersji Nitro opcjonalnie dostępny będzie składany stolik piknikowo-campingowy.
Do standardowego wyposażenia bezpieczeństwa samochodu należą systemy ESP, ABS oraz ERM (przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu), a także boczne kurtynowe poduszki powietrzne. Oferowane opcje obejmować będą system nawigacji GPS/DVD z aktualizacją bieżących warunków drogowych, odtwarzacz DVD dla pasażerów tylnych siedzeń, system audio AM/FM/CD/MP3 z 6-płytowym zmieniaczem płyt CD oraz głośnikami klasy Premium i subwooferem, system zdalnego uruchamiania silnika, zestaw głośnomówiący telefonu komórkowego UConnect oraz radio satelitarne SIRIUS.
Czterolitrowy silnik o zacięciu wyczynowym i podłoga ładunkowa LOAD N GO to dowód, iż Dodge kontynuuje swą tradycję tworzenia produktów o całkiem nowym kształcie i charakterze. mówi dalej Murphy.
Politykę ekspansji marki Dodge na kontynent europejski oraz ważniejsze rynki światowe Chrysler Group zapowiadał już od pewnego czasu. Samochód Nitro pojawi się na rynkach światowych w pierwszym kwartale 2007 roku zarówno w wersji przystosowanej do ruchu prawo- jak i lewostronnego.
Dodge Nitro 2007 będzie produkowany w zakładzie Toledo Assembly Plant (stan Ohio) równolegle z pojazdami Jeep Libery.
Komentarze opinie