Koncepcyjny Dodge Hornet czeka na sygnał startu. W konkurencyjnym segmencie B pojazdów popularnych, Hornet zapowiada się jako idealna kombinacja amerykańskiej fantazji i europejskiej funkcjonalności dla młodej i ambitnej grupy klienteli.
Kliknij, aby powiększyćDo segmentu B może wnieść niezwykły cocktail europejskiej skromności w rozmiarach nadwozia i wielkości silnika oraz amerykańskiej zadziorności charakteru i funkcjonalności wystroju wnętrza. "Wybraliśmy styl rajdowy, zdecydowany i kompetentny, bez śladu szpanerstwa lecz dostatecznie wyrazisty. Szczególnie interesowała nas przestrzeń wnętrza i dlatego szerokość Horneta jest bardziej typowa dla segmentu C" - tłumaczy Mark Moushegian, główny projektant nadwozia. Podobnie jak w legendarnym Dodge Viperze - podwójne pasy w kolorze Beryllium Gray biegną wzdłuż maski sinika, spojlera i klapy tylnej, nie wyłączając panoramicznego okna dachowego. I rzeczywiście, przysadzista sylwetka samochodu oraz odsunięte w krańce karoserii koła każą wierzyć, iż nawet podczas banalnej wycieczki poczuć się można jak prawdziwy kierowca sportowy.
Dzięki swej przysadzistości Hornet porusza się pewnie na drodze. Z przodu pod markowym krzyżem Dodge wyróżnia się chłodnicą intercoolera, a po jej obu stronach umieszczono kanały chłodzenia hamulców i lampy przeciwmgielne. Dyskretny wlot powietrza chłodzącego znajduje po lewej stronie maski silnika. Źródłem napędu jest 4-cylindrowa, 16 zaworowa jednostka OHC o poj. 1.6 litra z doładowaniem oraz intercoolerem, rozwijająca wysoką moc 127 kW (170 KM) i 224 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki niej Hornet przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną 209 km/h. Kliknij, aby powiększyć
W bocznej linii nadwozia dominują wielkie aluminiowe koła o średnicy 19 cali (opony 185/50 R19) z prześwitami służącymi do pokazania lakierowanych na złoto zacisków hamulcowych. Wymiary pojazdu są następujące: długość 3 846 mm, szerokość 1 932 mm, wysokość 1 566 mm, a rozstaw osiomierzy 2 534 mm. Łukowate nadkola i poszerzone progi świetnie współgrają z wygiętymi płaszczyznami nadwozia, przechodzącymi w otwierające się przeciwnie drzwi boczne - bez słupka środkowego "B". Oszklenie boczne kończy się trójkątnym oknem za tylnymi drzwiami.
Kliknij, aby powiększyćDla sportowego wnętrza ogromnie ważne są walory praktyczne. Oparte na wyeksponowanym szkielecie aluminiowym lekkie, piankowe fotele są bardzo komfortowe. Siedziska i oparcia wyłożone są czarną, wytłaczaną tkaniną Pique, a kontury także czarną tkaniną - na bazie uretanu. Pasy bezpieczeństwa stanowią integralną część siedzeń Horneta. Prawdziwe zalety tych siedzeń polegają na ich funkcjonalności. Przedni fotel pasażera i tylna, dzielona 40/60 trzyosobowa kanapa składa się do przodu, tworząc płaską podłogę ładunkową. Również i zagłówki składają się pomiędzy siedziskami a oparciami. Cała podłoga kabiny pokryta jest trwałą i estetyczną wykładziną gumową. Tylna kanapa odchyla się ponadto do tyłu i składa na równi z poziomem krawędzi tylnej klapy, tworząc w ten sposób naprawdę głęboką przestrzeń bagażową za przednimi fotelami. W pozycji normalnej, aby zwiększyć miejsce na nogi pasażerów - kanapę można cofnąć o 225 mm. Przedłużone uchwyty sufitowe dla tylnych pasażerów mogą także służyć jako wieszaki na ubrania.
Kliknij, aby powiększyćTrzyzegarowy i 6-wskaźnikowy zestaw wskaźników osadzony jest na kolumnie kierownicy, której ramiona nawiązują do wzoru kół jezdnych, a jej wieniec wykonano z profilowanej gumy. Środkowy podłokietnik "pływa" ponad konsola podłogową, umożliwiając wygodne operowanie dźwignią zmiany biegów. Dająca się łatwo dostosowywać do ruchu prawo- i lewostronnego modularna deska rozdzielcza składa się z dwóch poziomych paneli pokrytych tkaniną Pique z półkami na drobiazgi, rozdzielonych srebrną konsolą centralną, którą wieńczy ekran systemu nawigacji. Konsola mieści także pokrętła systemów klimatyzacji i audio o kształcie nawiązującym do detali lamp zewnętrznych. W kabinie zamontowano dziesięć głośników różnej wielkości - po dwa w drzwiach przednich i po trzy - w tylnych boczkach tapicerki.
Komentarze opinie