Firma Suzuki Motor Poland podsumowała wyniki za ubiegły rok. Przychody Suzuki wzrosły o ponad 23% w porównaniu do roku 2003. Wzrost ten jest szczególnie znaczący, gdy uwzględni się ubiegłoroczny 10-proc. spadek sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Wyniki te cieszą przedstawicieli firmy tym bardziej, że rok 2004 był okresem gruntownej przebudowy sieci dealerskiej. Z grona 36 dealerów (na koniec 2003 r.) w ciągu 2004 r. wybrano 20 najaktywniejszych. Sprzedali oni 2 681 samochodów, co oznacza, że osiągnęli 88% poziom sprzedaży w stosunku do roku 2003.
"Krok po kroku, konsekwentnie realizujemy nasze plany. To był pracowity, ale dobry rok. Po pierwsze udało nam się znacząco poprawić wyniki finansowe, po drugie przebudowaliśmy naszą sieć dealerską, co będzie procentować już w tym roku - powiedział Harumichi Uto, prezes Suzuki Motor Poland.
Najchętniej kupowanym w ubiegłym roku samochodem Suzuki w Polsce był model Liana. Nadal bardzo dobrze sprzedaje się Grand Vitara, co potwierdza silną pozycję firmy w segmencie aut z napędem na cztery koła. Suzuki Grand Vitara już od dwóch lat znajduje się na 3. miejscu pod względem ilości sprzedanych samochodów 4x4 na polskim rynku. Firma nie osiada jednak na laurach i w roku 2004 wynik sprzedaży w tym segmencie poprawiono aż o 23%.
Klientom przypadł do gustu także model Ignis, wprowadzony na polski rynek w roku 2004. Suzuki liczy na dalsze wzmocnienie swojej pozycji w segmencie B dzięki planowanej już na wiosnę premierze rynkowej nowego Swifta.
Komentarze opinie