Firmy koreańskie przewidują, że w tym roku sprzedadzą więcej samochodów Europie niż w roku ubiegłym. Dla Kii, GM Daewoo oraz SsangYong jest to w obecnej chwili największy rynek zbytu.
Kia przewiduje, że na Starym Kontynencie sprzedaż pojazdów tej marki w 2006 roku będzie liczyć 355 900 sztuk. W zeszłym roku sprzedaż ta ukształtowała się na poziomie 319 611 sztuk, po raz pierwszy bijąc sprzedaż, jaką zanotowano w Ameryce Północnej.
GM Daewoo, producent samochodów marki Chevrolet w Europie, także sprzedał więcej samochodów w Europie, niż w Ameryce Północnej w zeszłym roku i rokuje nadzieje na utrzymanie takiego poziomu w 2006 roku. GM Daewoo ogłosiło, że w 2005 roku sprzedało w Rosji i krajach byłych krajach Republiki Radzieckiej 240 000 pojazdów, co oznacza wysoki wzrost na poziomie 26%. GM Daewoo oczekuje także, że Europa Centralna i Wschodnia będzie głównym rynkiem zbytu dla produkowanych przez nich samochodów.
Najmniejszy koreański producent - SsangYong - ogłosił że w tym roku wyeksportuje do Europy Zachodniej 51 000 samochodów, co będzie stanowiło 60% całkowitego eksportu. W 2005 roku eksport wyniósł 41 150 pojazdów, łącznie z lekkimi samochodami dostawczymi.
Numer jeden wśród koreańskich firm - Hyundai - oczekuje nieznacznego wzrostu na rynku europejskim. Hyundai przewiduje sprzedaż 354 000 aut w USA, tylko o 4 000 więcej niż w roku ubiegłym, ale Ameryka Północna nadal będzie dla tej firmy największym rynkiem eksportowym.
Komentarze opinie