W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku Chevrolet Europe odnotował wzrost sprzedaży samochodów w Europie o 25% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Od stycznia do czerwca firma sprzedała ponad 117 tys. samochodów w porównaniu z 93 550 w 2004 r. Udział w rynku wzrósł z 0,87 do 1,07%.
Podobnie jak w 2004 r., kilka rynków środkowo- i wschodnioeuropejskich znacząco przyczyniło się do całościowego wzrostu sprzedaży w pierwszym półroczu 2005 r.: w Polsce i Czechach Chevrolet rozpoczął sprzedaż samochodów w maju ubiegłego roku. W 2005 r., w okresie od stycznia do czerwca, Chevrolet Polska sprzedał ponad 3,7 tys. samochodów, osiągając 2,51% udziału w rynku. Ogromny wkład we wzrost ma Ukraina - sprzedaż na tym rynku osiągnęła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy poziom 14 tys. pojazdów. Chevrolet Europe odnotował tam również największy udział w rynku - 7,77%.
Nowy Matiz/Spark pojawił się na rynkach europejskich w maju. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedano ponad 7,3 tys. egzemplarzy tego modelu, a do końca roku Chevrolet planuje sprzedaż ponad 40 tys. sztuk.
Komentarze opinie