Reklama

DaimlerChrysler sprzedaje udziały w MMC

17/11/2005 08:53
14 listopada zarząd DaimlerChrysler AG podjął decyzję o sprzedaży pozostałych udziałów w Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Pakiet udziałów DaimlerChrysler w MMC widnieje w bilansie jako inwestycja finansowa i obecnie wynosi 12,4% udziałów MMC. Na skutek całkowitej sprzedaży udziałów w MMC przychód finansowy DaimlerChrysler poprawił się o około 500 mln EUR.

Dochód ze sprzedaży i jego dokładny wpływ na przychód finansowy zostanie opublikowany po zamknięciu, które będzie miało miejsce najpóźniej pod koniec listopada. Bieżąca współpraca nad wspólnymi projektami DC i MMC będzie kontynuowana zgodnie z wcześniejszymi umowami. Przykładami takich projektów mogą być prace nad rozwojem i produkcją silników, produkcja samochodów osobowych, sportowych i pickupów w Europie, Ameryce Północnej, Chinach i Południowej Afryce. Ponadto, DC i MMC planują odnowienie i rozszerzenie obecnych projektów, które są korzystne dla obu stron.

Sprzedaż udziałów MMC nie dotyczy spółki Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), w której DaimlerChrysler posiada 85% pakietu akcji. Od grudnia 2001 DaimlerChrysler AG prowadzi w niektórych krajach sprzedaż oraz serwis lekkiej ciężarówki - Mitsubishi Fuso Canter za pośrednictwem sieci sprzedaży Mercedes-Benz. Ten lekki pojazd ciężarowy oferowany jest w klasach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5t w wielu krajach Europy. Mitsubishi Fuso Canter sprzedawany jest pod własną marką u wybranych dealerów sieci Mercedes-Benz. Marka Mitsubishi Fuso Canter zachowuje przy tym nadal swoją pełną samodzielność. W konsekwencji takiego rozwiązania klienci są pod opieką sprzedawców z Mitsubishi.

Obecnie marka Mitsubishi Fuso Canter reprezentowana jest w 12 obiektach w Polsce, w tym dziewięć punktów prowadzonych jest przez autoryzowanych dealerów, a trzy przez autoryzowane serwisy.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do