Reklama

DaimlerChrysler i rozwój technologii ogniw paliwowych

05/07/2005 13:26
Jeden z największych amerykańskich dostawców energii elektrycznej - Southern California Edison (SCE) znany jest również z badań nad obniżeniem emisji szkodliwych substancji, towarzyszących wytwarzaniu energii. W tym celu SCE wykorzystywać będzie samochód DaimlerChrysler F-Cell, napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. W związku ze sponsorowanym przez amerykańskie Ministerstwo Energii (DOE) programem praktycznego zastosowania paliw wodorowych (Hydrogen Learing Demonstration Project), DaimlerChrysler dostarczył klientom w Kalifornii dziewięć pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, a kolejne dostawy tych pojazdów są spodziewane wkrótce. Świadczy to znacznej skali zaangażowania koncernu DaimlerChrysler w upowszechnienie środków transportu o zerowej emisji zanieczyszczeń.

W F-Cell system ogniw umieszczony jest pod podłogą i nie zajmuje przestrzeni pasażerskiej ani bagażowej. Pojazd ma zasięg około 160 km i rozwija prędkość maksymalną 136 km/h. Moc silnika elektrycznego wynosi 65kW (88 KM), a przyspieszenie od 0-100 km zajmuje 14 sekund. Ogniwa paliwowe zostały wyprodukowane przez współpracującą z DaimlerChrysler firmę Ballard Power Systems.

Doświadczenia i dane, zgromadzone w trakcie codziennej eksploatacji pojazdu F-Cell, zostaną wykorzystane przez DaimlerChrysler i SCE w pracach konstrukcyjnych nad kolejnymi generacjami pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do