2005 nie był dla branży samochodowej rokiem udanym. Na wyjątkowo trudnym rynku firma DaimlerChrysler Automotive Polska (DCAP) zachowała udziały rynkowe, odnotowując spadek obrotów (17%) i sprzedaży.
Kliknij, aby powiększy棹czna sprzedaż pojazdów Mercedes Car Group, Chrysler i Jeep, a także pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Canter, wyniosła 8 647 egzemplarzy i była niższa o 17,1%. Sprzedaż części zamiennych wzrosła tymczasem o 16,5%.
Sprzedaż aut osobowych Mercedes-Benz wyniosła łącznie 2 361 egzemplarzy. Ambitny plan postawiony na rok bieżący zakłada wynik na poziomie 3 tys. sztuk, w czym pomóc mają nowości takie jak Klasa R oraz Klasa SL i E (obie po face-liftingu), a także Klasa GL i CL. Dla marek Chrysler i Jeep rok ubiegły zakończył się sprzedażą 1 280 pojazdów.
W czerwcu odbędzie się w Polsce oficjalna premiera marki Dodge. Wszyscy dotychczasowi dealerzy Chrysler i Jeep otrzymają automatycznie również autoryzację na markę Dodge. Pierwszym oferowanym autem będzie należący do segmentu C model Caliber, którego europejska premiera miała miejsce podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie. Terenowy Dodge Nitro pojawi się na początku 2007, a model z segmentu B - pod koniec przyszłego roku.
W 2005 r. DCAP zakończyło współpracę z firmą Iltrans Sp. z o.o. w Poznaniu oraz ASO Brzoza Sp. z o.o. w Bydgoszczy. Nowe lokalizacje to:
- Duda-Watin S.A. (Poznań) dealer Mercedes-Benz samochody osobowe i dostawcze
- CDS Sp. z o.o. (Poznań) serwis Mercedes-Benz samochody ciężarowe i MMC (Mitsubishi Canter)
- Auto Naprawa (Bydgoszcz) serwis Mercedes-Benz samochody dostawcze i ciężarowe oraz MMC (Mitsubishi Canter)
- Inter Car II, oddział w Bielanach koło Wrocławia dealer Chrysler Group
- BMG Gdańsk Mercedes-Benz i Chrysler Group w Gdańsku.
Podpisano też umowę dealerską z Auto Podlasie Olsztyn, gdzie odbywa się (tymczasowa) sprzedaż i serwis Chrysler Group, natomiast nowa stacja dealerska Mercedes-Benz i Chrysler Group są w trakcie budowy. Zakończenie prac przewidziano na maj.
Strategia rozwoju sieci do 2010 r. zakłada profesjonalizację istniejącej sieci, dalszą rozbudowę w regionach ze słabymi wynikami w zakresie sprzedaży i/lub regionach o dużym potencjale wzrostu oraz zwiększenie gęstości sieci zgodnie z rozwojem sprzedaży i oczekiwaniami klientów. Strategia obejmuje doradztwo biznesowe w zakresie obsługi posprzedażnej, standaryzację procesów, przygotowania do certyfikacji i wdrożeń nowych systemów informatycznych, konsultacje w zakresie tworzenia i monitorowania okresowych planów operacyjnych. Łącznie liczba lokalizacji punktów sprzedaży i serwisu dla wszystkich marek DCAP wzrosła z 49 do 50.
Komentarze opinie