Dwa lata po wprowadzeniu na rynek Logana, który sprzedał się w ilości ponad 300 tys. sztuk, Dacia poszerza swoją ofertę o Logana MCV (Multi Convivial Vehicle). Logan MCV, niezwykle przestronne kombi o dużej pojemności ładunkowej, posiada wszystkie zalety sedana Logan, a dodatkowo oferuje możliwości kształtowania konfiguracji wnętrza i jest bardzo uniwersalny.Oferujący do siedmiu miejsc dla dorosłych pasażerów, Logan MCV stanowi rewolucję na rynku kombi, podobnie jak rewolucją było pojawienie się Logana na rynku rodzinnych sedanów. Prapremierowa prezentacja Logana MCV ma miejsce na paryskim salonie, a sprzedaż modelu rozpocznie się w październiku 2006 w Rumunii i na początku 2007 r. na najważniejszych rynkach zbytu tego modelu. Podobnie jak w przypadku sedana, w ofercie silników znajdzie się wysokoprężna jednostka 1.5 dCi, wyróżniająca się przyjemnością jazdy i niskim spalaniem. Samochód będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km). Ceny nowego modelu utrzymane zostaną na typowym dla Logana, atrakcyjnym poziomie, zapewniającym niedościgniony stosunek ceny do wyposażenia.Wnętrze potwierdza wrażenie przestrzenności wywołane zewnętrzną linią Logana MCV. Dzięki rozstawowi osi zwiększonemu o 27 cm w stosunku do sedana, Logan MCV oferuje jeszcze większą ilość miejsca, pomimo że sedan posiadał wręcz rekordowo przestrzenne wnętrze. Z przodu, ilość miejsca na wysokości ramion i łokci odpowiada najlepszym wynikom z segmentu C (segmentu Renault Megane). Ale dopiero z tyłu Logan MCV pokazuje, co potrafi. Model ten jest również dostępny w wersji 7-miejscowej, która pozwala na wygodną podróż trzem dorosłym osobom w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym w trzecim rzędzie. Dwa miejsca trzeciego rzędu są jak najbardziej odpowiednie dla dorosłych o wzroście do 1,90 m. Tak doskonały wynik był możliwy jedynie dzięki przyjętym rozwiązaniom stylistycznym. Szerokość na wysokości podłokietników wynosi odpowiednio 1421 mm i 1287 mm, a promień na wysokości kolan 170 mm i 174 mm, co zapewnia wygodę pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. W dodatku kabina jest bardzo wysoka - wysokość od siedzenia do dachu może sięgnąć nawet 934 mm w drugim rzędzie. Logiczną konsekwencją przyjęcia takiego rozwiązania jest duża powierzchnia szyb, dzięki którym wnętrze jest pełne światła, co sprzyja dobremu samopoczuciu i tworzy miłą atmosferę. Uchylne szyby z tyłu pozwalają pasażerom z trzeciego rzędu wpuścić nieco powietrza. Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie jest bardzo łatwe. Pasażerowie wsiadają przez tylne, boczne drzwi, podnosząc siedzenia z drugiego rzędu za pomocą dźwigni umieszczonej w górnej części oparcia. W celu ułatwienia operacji zagłówki w drugim rzędzie można wsunąć w oparcia. Rekordowa jest również pojemność ładunkowa. Bagażnik ma pojemność 700 litrów w wersji 5-mniejscowej, a wersji 2-miejscowej nawet 2350 l, co jest możliwe dzięki niezwykle szerokim możliwościom zmiany konfiguracji wnętrza Logana MCV. W konfiguracji 7-miejscowej bagażnik Logana MCV ma pojemność niemal 200 l. Oczywiście nie ma potrzeby korzystania z bagażnika, jeśli chcemy schować drobne przedmioty. Łączna pojemność schowków w kabinie może sięgnąć 54 l. Schowki w konsoli oraz kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, kieszenie w oparciach siedzeń lub miejsca na butelkę o pojemności 1,5 l w trzecim rzędzie... zawsze znajdzie się jakiś schowek w pobliżu niezależnie od tego, gdzie siedzimy. W zależności od wersji pasażerowie siedzący w tylnych rzędach mogą również skorzystać z dużego schowka pod sufitem. Również w dwuskrzydłowych drzwiach tylnych wygospodarowano schowek o pojemności 2,15 l oraz kieszeń.Logan MCV doskonale sprawdzi się podczas rodzinnych podróży. Na co dzień wyróżnia się także dużymi możliwościami kształtowania konfiguracji wnętrza umożliwiającymi dostosowanie go do różnych celów. W wersji 7-miejscowej można złożyć ławkę z trzeciego rzędu (w układzie 1/1 lub 1/2 -1/2 w zależności od wersji). Całą ławkę (siedzenie + oparcie) można również podnieść i oprzeć o ławkę z drugiego rzędu. Po złożeniu ławkę z trzeciego rzędu można również z łatwością wyjąć dzięki ergonomicznym uchwytom i stosunkowo niskiej masie (jedynie 16,7 kg). Możliwe jest również całkowite złożenie ławki w drugim rzędzie w układzie 1/3 - 2/3 (w zależności od wersji) i oparcie jej o siedzenia pierwszego rzędu w celu maksymalnego zwiększenia powierzchni bagażowej. Wszystkie te kombinacje sprawiają, że Logan MCV jest niezwykle praktyczny w codziennej eksploatacji - w ciągu kilku sekund można zmienić konfigurację pozwalającą na przewóz osób i przejść do rozwiązania umożliwiającego transport dużych przedmiotów. Załadunek bagaży, zakupów czy innych przedmiotów ułatwi rozwiązanie tylnych drzwi. Asymetryczne drzwi tylne 1/3-2/3 pozwalają w razie potrzeby na otwarcie tylko jednego skrzydła. Poza tym każde skrzydło można otworzyć pod kątem 40°, 90° lub 180°. Kąt otwarcia 40° pozwala na załadunek w ciasnym miejscu, w garażu lub przy zaparkowanym zaraz z tyłu drugim samochodzie. Zapewnia również pewną dyskrecję - zawartość bagażnika jest ukryta przed wzrokiem osób postronnych. Kąt otwarcia 180° jest natomiast przydatny przy załadunku ciężkich, długich lub dużych przedmiotów. Niezależnie od kąta otwarcia drzwi Logana MCV łatwo się otwierają dzięki swojej niskiej masie. To właśnie kryterium masy skłoniło konstruktorów Logana MCV do wyboru tego rozwiązania zamiast klasycznej klapy. Ponadto na niektórych rynkach samochód rodzinny jest również wykorzystywany w działalności gospodarczej, a tylne drzwi w połączeniu z szerokimi możliwościami zmiany konfiguracji wnętrza sprawiają, że Logan MCV jest niezwykle uniwersalny. Kolejnym elementem przyczyniającym się do zwiększenia uniwersalności Logana MCV są relingi dachowe, podnoszące również atrakcyjność jego designu. Mogą one zostać obciążone masą do 100 kg (podczas gdy standardy europejskie przewidują obciążenie do 80 kg). Możliwości kształtowania wnętrza Logana MCV można dodatkowo zwiększyć dzięki szerokiej ofercie akcesoriów dostępnych już w momencie wprowadzenia modelu do sprzedaży i obejmującej haki holownicze, bagażniki do nart, poprzeczki dachowe, alar
Komentarze opinie