Reklama

Czysty silnik Diesla

22/08/2007 23:54
Nissan Motor ogłosił, że nowa technologia czystych silników Diesla, wykorzystująca wysokowydajne katalizatory, okazała się bardzo obiecująca i może być w stanie spełnić normę dla pojazdów o ultra niskiej emisji spalin (super-ultra-low emission vehicles - SULEV), obowiązującą w stanie Kalifornia, co jest równoznaczne z wymogami znanymi jako Tier2Bin2.
Nissan planuje prowadzenie dalszych prac nad rozwojem technologii czystych diesli, które mogłyby w przyszłości znaleźć komercyjne zastosowanie w produktach firmy.

Nowa technologia Nissana oparta jest na współpracy trzech komponentów, które ograniczają wielkości emitowanych przez silniki Diesla spalin: modulowane spalanie kinetyczne (MK), wysokowydajne katalizatory, oraz zaawansowane systemy sterowania silnikiem.

Unikalna, opracowana przez Nissana technologia katalizatora eliminującego węglowodory i tlenki azotu (HC-NOx) jest przełomową konstrukcją składającą się z pochłaniającej węglowodory warstwy w katalizatorze ograniczającym emisję tlenków azotu. Zatrzymująca węglowodory warstwa powoduje ich utlenianie, w wyniku czego powstaje wodór (H2) i tlenek węgla (CO), który z kolei reaguje z gazami NOx na warstwie zatrzymującej tlenki azotu, dając produkt końcowy w postaci azotu (N2), dwutlenku węgla (CO2) oraz pary wodnej (H2O). Reakcje chemiczne skutecznie redukują poziom HC i NOx powodując, że spaliny wydobywające się z rury wydechowej są czystsze.

Nissan już wcześniej przedstawił technologię silników wysokoprężnych spełniających amerykańskie normy emisji spalin znane jako Tier2Bin5. Firma uważa, że dzięki nowej technologii katalizatorów HC-NOx, będzie mogła w przyszłości produkować jeszcze czystsze pojazdy z silnikami Diesla, spełniające surowe normy SULEV nałożone przez stan Kalifornia. Aby im sprostać, trzeba drastycznie ograniczyć emisję węglowodorów (o 90%) i tlenków azotu (o 70%) w porównaniu z normą Tier2Bin5.

W ramach Zielonego Programu (Green Program) Nissana 2010, firma planuje wprowadzenie jeszcze czystszych jednostek wysokoprężnych z dużym wyprzedzeniem, spełniających obecne normy emisji spalin. W ciągu najbliższych kilku lat na najważniejszych rynkach, w tym w Japonii, USA i Europie, wprowadzone zostaną surowsze normy emisji spalin.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do