Reklama

Czerwcowy ranking marek w Europie

14/07/2005 23:26
Z najnowszego raportu opublikowanego przez stowarzyszenie ACEA wynika, że od początku roku sprzedano w Europie 8 201 020 nowych samochodów osobowych, czyli o 1,1% mniej niż rok wcześniej. W czerwcu sprzedaż wyniosła 1 545 879 sztuk, o 4,5% więcej niż w analogicznym okresie 2004 roku.

Najpopularniejszą marką w Europie Zachodniej pozostał Renault, który zanotował sprzedaż na poziomie 828 561 aut, o 3,3% mniejszą niż rok wcześniej (w czerwcu 164 675 aut, +1,5% r/r). W ciągu roku udział tej marki w rynku spadł z 10,3 do 10,1%.

Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen. Czerwcowa sprzedaż w wysokości 154 618 aut, była o 7,6% wyższa niż przed rokiem. Od początku roku Volkswagen sprzedał 766 161 aut, o 2,3% mniej niż rok wcześniej. Udział marki w rynku spadł w ciągu roku z 9,5 do 9,3%.

Trzecią pozycję w grupie najczęściej wybieranych marek zdobył Opel, którego sumaryczny wynik sprzedaży wyniósł na koniec czerwca 759 832 auta (+1,1%). W szóstym miesiącu nabywców znalazły 146 552 samochody tej marki (+2,2%), zapewniając producentowi udział w rynku na poziomie 9,3% (wobec 9,1% rok wcześniej). Opel, obok Toyoty i BMW, jest trzecią marką w czołowej dziesiątce, wykazującą wzrost wyniku sumarycznego.

Czwartą pozycję zajmuje Ford, który w tym roku sprzedał 698 692 auta, o 4,4% mniej niż przed rokiem. Czerwiec okazał się słabszym miesiącem dla tej firmy - wynik 127 205 sprzedanych aut oznacza spadek o 0,1%. Spadł również udział marki w rynku z 8,8 do 8,5%.

Na piątym i szóstym miejscu - po raz kolejny - uplasowali się obaj przedstawiciele francuskiego koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Pierwszy sprzedał do tej pory 622 576 aut (-5,7%), natomiast drugi 513 844 auta (-1,0%), przy udziale w rynku, odpowiednio: 7,6% i 6,3% (co w przypadku Peugeota oznacza spadek o 0,4%). W czerwcu sprzedaż Peugeota wyniosła 115 479 sztuk (-3,1%), podczas gdy na zakup Citroena zdecydowało się w tym czasie 91 167 klientów (wzrost o 2,3%).

Na siódmej pozycji znalazła się Toyota (wraz z Lexusem), która w szóstym miesiącu sprzedała aż o 16,2% więcej samochodów niż przed rokiem - 80 101 sztuk (jeden z trzech wzrostów miesięcznej sprzedaży, odnotowanych w gronie firm należących do pierwszej dziesiątki tego zestawienia). Sprzedaż sumaryczna wzrosła o 1,2% (441 784 sztuki). Japoński producent minimalnie zwiększył swój udział w rynku, z 5,3 do 5,4%.

Ósmą pozycję zajął Fiat. Włoska marka notuje największy spadek sprzedaży w pierwszej dziesiątce w zestawieniu sumarycznym (-20%, 391 234 auta). Wynik czerwcowy (70 968 sztuk) był o 7% gorszy niż przed rokiem. Mniejsze wyniki znalazły swoje odbicie w mniejszym udziale w rynku, który spadł na przestrzeni roku z 5,9% do 4,8%.

Na dziewiątym miejscu jest Mercedes, który wykazał wzrost sprzedaży w czerwcu o 3,2% (63 890 aut). Łączna sprzedaż samochodów tej marki wyniosła od początku roku 348 530 sztuk i była o 5,7% mniejsza niż w 2004 roku. Nieznacznie spadł również udział Mercedesa w rynku, z 4,5 do 4,2%.

Pierwszą dziesiątkę - dzięki wysokiemu wzrostowi sprzedaży - zamyka BMW. Firma z Bawarii odnotowała wysoki wzrost w miesięcznym (+21,6%, 66 749 aut) oraz w sumarycznym (+18%, 340 130 aut) zestawieniu. Bardzo dobre rezultaty pozwoliły BMW na wyraźne zwiększenie udziału w rynku z 3,5 do 4,1%.

Kolejny raz największą dynamiką wzrostu sprzedaży, zarówno miesięcznej, jak i skumulowanej, wyróżniła się koreańska Kia (odpowiednio: +51,6% i +63,5%, 26 250 i 118 388 aut). Łącznie obie koreańskie marki, Kia i Hyundai, po sześciu pierwszych miesiącach 2005 roku kontrolują 3,5% rynku, podczas gdy rok wcześniej było to 2,9%. Japońscy producenci także zwiększyli swój udział w rynku, ale tylko o 0,4 %, z 13,2 do 13,5%. W okresie sześciu miesięcy sprzedaż samochodów z japońskim rodowodem wyniosła ponad 1,1 mln sztuk.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do