18 czerwca Komisja Europejska oficjalnie zgodziła się udostępnić do 30 czerwca 2013 r. częstotliwość 24 GHz, która będzie wykorzystywana na potrzeby używanych w samochodach radarów krótkiego zasięgu. Otwiera to możliwość zamontowania w autach nowego rodzaju systemów podnoszących bezpieczeństwo na drodze.
Koncern DaimlerChrysler zapowiada, że będzie pierwszym na świecie producentem w branży motoryzacyjnej, który zastosuje w swoich pojazdach systemy bezpieczeństwa, wykorzystujące pracę radaru krótkiego zasięgu na częstotliwości 24 GHz. Stanie się tak w samochodach nowej Klasy S, które w ramach układu PRE-SAFE będą miały do dyspozycji systemy radarowe zarówno długiego (77 GHz), jak i krótkiego zasięgu (24 GHz). Takie rozwiązanie pozwoli na wcześniejsze wykrycie możliwości wystąpienia kolizji i automatyczne włączenie systemu hamowania w aucie.
Komentarze opinie