Od 1 stycznia powinna istnieć w naszym kraju prawdziwa sieć złomowisk samochodowych, jednak zdaniem specjalistów nie ma warunków sprzyjających jej tworzeniu.
Odpowiedzialnością za utworzenie sieci zostały obciążone firmy sprzedające samochody, jednak producenci i importerzy uchylają się od tego obowiązku, ponieważ nie chcą płacić za demontaż pojazdów właścicielom złomowisk. Ci zaś uważają, że powstanie ogólnopolskiej sieci nie może się udać bez pieniędzy od branży samochodowej.
Wątpliwości prawników wzbudza m.in. nakaz wpłacania 500 zł opłaty przez osoby prywatne, sprowadzające używane auto. Zdaniem Adama Małyszki ze stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów, przepisy unijne wyraźnie zabraniają wprowadzania opłat obciążających tzw. końcowego użytkownika. Sądzę, że prędzej czy później opłata zostanie zniesiona, ale wtedy pojawią się kłopoty z jej zwrotem oraz z dotacjami dla złomowisk - powiedział.
Komentarze opinie