Według badań rynku przeprowadzonych przez firmę ACNielsen, prawie co czwarty mieszkaniec Zachodniej Europy planuje zakup nowego auta w tym roku. Najwięcej respondentów wybrało Volkswagena (11% badanych), następnie Peugeota (10%), Forda (7%), BMW i luksusową markę należącą do koncernu Volkswagena, Audi (po 6%). Citroen, Opel/Vauxhall and Mercedes-Benz otrzymały po 4% głosów.
Jeśli chodzi o pięć największych rynków Europy, 22% Niemców, 26% Brytyjczyków, 34% Włochów, 32% Francuzów i 30% Hiszpanów wyraziło chęć zakupu nowego auta w tym roku. BMW zajął w Niemczech pierwsze miejsce, przed zażarcie ze sobą konkurującymi Volkswagenem i Fordem, na dalszym miejscu znalzło się Audi.
Sedany i hatchbacki, a także kombi były w Europie najbardziej popularnymi samochodami, wyznaczając trend odmienny niż obserwowany na świecie, co tłumaczy się tym, że na Starym Kontynencie wysokie ceny paliwa i tłok na drogach nie sprzyjają popularności SUVów i pojazdów z napędem na cztery koła.
Komentarze opinie