Obok oferowanych aktualnie na rynku modeli Citroen zaprezentuje na stoisku w Genewie dwuosobowy model koncepcyjny C-AirPlay, demonstracyjny C4 HDI z napędem hybrydowym oraz nowy silnik wysokoprężny 2.2 HDI (173 KM), który jest owocem współpracy koncernów PSA Peugeot Citroen oraz Ford i będzie dostępny dla gamy C5 hatchback oraz kombi.
Citroen C-AirPlay prezentuje śmieszny, a zarazem futurystyczny i jednocześnie bardzo dynamiczny wygląd. Uwagę zwracają przeszklone dolne części drzwi bocznych, które wzmacniają u kierowcy wrażenie większej prędkości. Wnętrze pojazdu także charakteryzuje bardzo zaawansowana technologia. Jednoczęściowe siedzenie wykonane z silikonu zostało właściwie wymodelowane dla dwóch osób. Obsługę funkcji automatycznej przekładni, elektrycznej regulacji szyb, lusterek bocznych oraz lusterka wstecznego tworzą czułe na dotyk przyciski, wtopione pomiędzy miejsce dla kierowcy i pasażera. Zestaw wskaźników został umieszczony w środku kierownicy, a prędkościomierz i obrotomierz tworzą dwie sferyczne kule z oddzielnym podświetleniem. Obsługa wentylacji została umieszczona na środku deski rozdzielczej w analogiczny sposób, jak przyciski w silikonowym fotelu.
Przyjazdy dla środowiska model C4 Hybride HDI jest przykładem zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które służą ograniczeniu zużycia paliwa oraz niższej emisji szkodliwych substancji. Pojazd wykorzystuje wysokoprężny silnik 1.6 HDI, który współpracuje z jednostką elektryczną, wraz z systemami filtra cząstek stałych (FAP) oraz Stop&Start. Dzięki temu pojazd jest w stanie przejechać na jednym galonie paliwa dystans aż 84 mil, przy emisji dwutlenku węgla 90 g/km.
Komentarze opinie