W dniu dzisiejszym Citroen ujawnił pierwsze informacje na temat nowego modelu C6. Ma on wypełnić lukę po nie produkowanym już luksusowym modelu XM. Nowy pojazd prezentuje zaawansowane rozwiązania techniczne i luksus nie spotykany wcześniej w samochodach tej marki.
Stylistyka auta nawiązuje do wcześniej produkowanych modeli francuskiej firmy. Płynne linie nadwozia oraz ciekawe proporcje nadwozia: długa przednia maska (1.09 m), krótki tylny zwis i szeroki rozstaw osi, powodują że samochód w udany sposób łączy w sobie wygląd luksusowej limuzyny i nadwozia typu coupe. Szerokie logo firmy umieszczone z przodu stało się jednym ze znaków rozpoznawczych nowych modeli Citroena. Wklęsła tylnia szyba jest jednym z najbardziej charakterystycznych elementów auta.
Tradycyjnie już o zapewnienie komfortu jazdy dba pneumatyczne zawieszenie z regulowanym stopniem amortyzacji. Jest to pierwsze samochód w gamie Citroena, który został wyposażony w elektroniczny hamulec postojowy. Ponadto montowane są w nim przednie i tylne czujniki parkowania, ksenonowe reflektory adaptacyjne, czy tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Najnowszy Citroen C6 wykorzystywać będzie najnowsze zdobycze techniki. Samochód może być wyposażony w innowacyjny system Head-up Display, który pokazuje najważniejsze informacje, takie jak prędkość czy parametry nawigacji satelitarnej na przedniej szybie na wysokości oczu kierowcy. W ten sposób nie zmienia się ogniskowa oka prowadzącego i kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, przez co wzrok mniej się męczy, co z kolei w znacznym stopniu wpływa na podniesienie bezpieczeństwa. Drugim nowoczesnym systemem będzie wprowadzony również do mniejszych modeli system ostrzegający, który po przekroczeniu 80 km/h i nagłej zmianie kierunku jazdy uruchamia silniczki wibrujące umieszczone w fotelu kierowcy, co ma zapobiegać zaśnięciu za kierownicą.
Luksusowy Citroen będzie wyposażony w jedną z dwóch jednostek napędowych. Pierwsza z nich ma poj. 3 litrów (V6) i moc 155 kW (215 KM), natomiast drugi (wykorzystywany również w najnowszej edycji Peugeota 607) to diesel o poj. 2.7 litra (V6) i mocy 150 kW (204 KM), zaopatrzony w filtr cząstek stałych. Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Cena auta i termin rozpoczęcia sprzedaży nie zostały jeszcze opublikowane.
Komentarze opinie