Reklama

Citroen C2 i C3 Stop & Start

11/04/2006 17:06
Po wprowadzeniu na rynek modelu C3 Stop & Start Citroen kontynuuje rozwój małych samochodów hybrydowych, proponując C2 Stop & Start.
Kliknij, aby powiększyćC2 Stop & Start oferuje te same korzyści dla użytkowników jak model C3 w tej samej wersji i przyczynia się do podniesienia jakości życia w mieście. Zużycie paliwa i emisja CO2 ulegają zmniejszeniu o 10% w cyklu miejskim, a poziom hałasu spada do zera, gdy pojazd zostaje unieruchomiony. Technologia Stop & Start polega na możliwości automatycznego unieruchomienia silnika tuż przed i podczas zatrzymania samochodu (w korkach, na światłach itd.). Po zwolnieniu pedału hamulca, gdy kierowca rozpoczyna dalsza jazdę, silnik włącza się samoczynnie.

Model C2 Stop & Start, wyposażony w silnik 1.4i 16V 90 KM oraz w zautomatyzowaną skrzynię biegów SensoDrive i sterowany elektronicznie alternator z rozrusznikiem, wpisuje się doskonale w bardzo już rozbudowaną gamę małych samochodów Citroen.

Na zewnątrz C2 Stop & Start wyróżnia się charakterystycznymi pasami przednimi i tylnymi, osłoną chłodnicy i listwami bocznymi w kolorze karoserii, jak również szarymi klamkami i kołpakami o kształcie obręczy ze stopów lekkich, o średnicy 15”. Podobnie jak C3 samochód posiada monogram „Stop & Start” w górnej części klapy bagażnika.

Kliknij, aby powiększyćZmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 stanowi bardzo znaczący atut zarówno modelu C2, jak i C3 Stop & Start. W chwili obecnej technologia alternatora zespolonego z rozrusznikiem, wraz z elektronicznym modułem sterowania wtrysku paliwa, zapewnia oszczędność zużycia paliwa w ruchu miejskim rzędu 10%, czyli równowartość 14 g CO2/km. W znormalizowanym cyklu mieszanym oszczędność jest bliska poziomu 6%. Zastosowanie technologii Stop & Start w połączeniu ze skrzynia biegów SensoDrive i silnikiem 1.4i 16V pozwala utrzymać poziom zużycia paliwa na poziomie 5,6 l/100 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.

Podczas hamowania, przy zatrzymywaniu samochodu, silnik przechodzi w stan czuwania tuż przed całkowitym zatrzymaniem się pojazdu (przy prędkości niższej niż 6km/h); na zestawie wskaźników zapala się zielona kontrolka „eco”. Sprzęgło jest rozłączone. Silnik pozostaje unieruchomiony w trybie czuwania dopóki utrzymywany jest nacisk, nawet lekki, na pedał hamulca. Po zwolnieniu pedału hamulca silnik uruchamiany jest natychmiast automatycznie; zielona kontrolka „eco” gaśnie. Przy nacisku na pedał przyspieszenia sprzęgło dociska się stopniowo (SensoDrive).

Kierowca może w każdej chwili wyłączyć system Stop & Start, wciskając przycisk sterowania „eco off”, znajdujący się na panelu środkowym.

Kliknij, aby powiększyćSystem sprawdza za pomocą kalkulatora czy zostały spełnione wymagane warunki umożliwiające włączenie trybu czuwania silnika lub utrzymania go. System Stop & Start ponownie włącza się automatycznie przy każdym rozruchu samochodu.

System Stop & Start nie uaktywnia się w następujących warunkach:
- zbyt niska temperatura silnika;
- słaby poziom ładowania akumulatora;
- skrajne temperatury zewnętrzne (poniżej -10°C, powyżej +30°C) przy właczonej klimatyzacji;
- gdy różnica pomiędzy żądaną temperaturą wnętrza a temperaturą otoczenia jest zbyt duża;
- przy włączeniu funkcji usuwania zaparowania/odszraniania przedniej szyby;
- przy właczonym biegu wstecznym.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do