Citroen ponownie powiększy gamę samochodów, wprowadzając do sprzedaży w Europie, począwszy od sezonu letniego 2007, najwyższej klasy model sportowo-użytkowy SUV o nazwie C-Crosser.Nowa propozycja marki nawiązuje swoimi właściwościami zarówno do samochodów o klasycznej sylwetce, jak i do pojazdów z napędem na cztery koła, zapewniając przy tym parametry dynamiczne, przestronność i komfort na najwyższym poziomie. Dzięki opływowej sylwetce i smukłym proporcjom (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,73 m) C-Crosser ma sportowy wygląd i oferuje jednocześnie przestronne wnętrze (do 7 miejsc). Łączy komfort, dobre właściwości jezdne oraz wysoki poziom w zakresie ochrony środowiska (silnik HDi z filtrem cząstek stałych FAP).C-Crosser wyróżnia się też wszechstronnością użytkową poprzez zastosowanie układu napędu na cztery koła, który umożliwia poruszanie się w trudnym terenie niezależnie od pory roku i warunków pogodowych oraz ze względu na modułową budowę wnętrza wychodzącą naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom i potrzebom użytkowników.W momencie wprowadzenia na rynek C-Crosser będzie oferowany z nowym silnikiem wysokoprężnym 2.2 HDi 156 KM WE (115 kW), współpracującym z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów. Ekologiczny silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) może być zasilany biopaliwem o zawartości 30% biokomponentów (Diester). Jednostka oferuje moment 380Nm, wykazując bardzo korzystny bilans w zakresie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa.Układ przeniesienia napędu C-Crosser zapewnia kierowcy możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy: tryb z napędem na cztery koła, tryb z napędem na dwa koła oraz tryb lock, zalecany w przypadku warunków bardzo niskiej przyczepności. Przełącznik umieszczony za dźwignią zmiany biegów umożliwia wybór danej opcjiC-Crosser wyróżnia się bardzo łatwą w obsłudze modułową budową wnętrza. Bardzo szybko i bez wysiłku może być dostosowany do różnych potrzeb użytkowników. Samochód może przewozić do 7 pasażerów dzięki trzeciemu rzędowi z dwoma siedzeniami, całkowicie wsuwanymi pod podłogę. Kanapa w drugim rzędzie może być regulowana wzdłużnie na odległość 80 mm, oferując komfort pasażerom lub zwiększając przestrzeń ładunkową. Kanapa składa się elektrycznie w systemie portfelowym w proporcjach 2/3 - 1/3 za pomocą przełączników umieszczonych w bagażniku. Po opuszczeniu oparć foteli można uzyskać płaską powierzchnię podłogi, która tworzy idealną przestrzeń ładunkową.Bagażnik Citroena C-Crosser otwiera się dwuczęściowo. Dopuszczalne obciążenie klapy dolnej wynosi 200 kg, co ułatwia załadunek dużych i ciężkich przedmiotów, a jednocześnie może być wykorzystane do siedzenia.C-Crosser, który doskonale sprawdza się zarówno w warunkach jazdy miejskiej, jak i na dłuższych trasach oraz na drogach terenowych, stanowi propozycję dla tych wszystkich, którzy poszukują samochodu możliwie jak najbardziej wszechstronnego, spełniającego ich pragnienie wolności i swobody poruszani
Komentarze opinie