Reklama

Citaro LE U otrzymał tytuł "Bus of the Year 2007"

08/10/2006 22:06
Od dziś niskowejściowy autobus międzymiastowy Mercedes- Benz Citaro LE U, wprowadzony na rynek jako nowość na początku bieżącego roku, może szczycić się tytułem ?Bus of the Year 2007?.To najwyższe odznaczenie dla autobusów w Europie zostało przyznane przez międzynarodowe jury składające się z dziennikarzy specjalizujących się w dziedzinie autobusów z 15 krajów europejskich, po kompleksowych badaniach i jazdach próbnych. W maju bieżącego roku Citaro oraz dwa inne autobusy z programu innych znaczących producentów europejskich poddawane były przez prawie tydzień wszechstronnej kontroli i testowane w akcji na regularnych liniach miejskich i dalekobieżnych Wiednia. Przekazanie nagrody odbyło się 19 września w ramach IAA - Pojazdy Użytkowe 2006, podczas wieczoru dla prasy fachowej organizowanego przez VDA (Związek Przemysłu Motoryzacyjnego) w Hanowerze.Autobus Citaro LE U ujął jury przede wszystkim swoją spójną koncepcją ogólną i skłonił do sformułowania następującej opinii: ?Jego twórcy zrozumieli, jak profesjonalnie połączyć funkcjonalność i piękno.? Na opinię tę wpływ miały: spójna i ekonomiczna koncepcja, zapewniająca użytkownikowi maksymalną opłacalność oraz najwyższy możliwy poziom wygody dla pasażerów. Udana koncepcja napędu z zastosowaniem oszczędnych silników Euro 4 na bazie technologii BlueTec dla silników Diesla, automatycznej skrzyni biegów ZF i osi napędowej hipoidalnej, została uznana za rozwiązanie szczególnie przyszłościowe. Do pozostałych kryteriów należał znakomity komfort jazdy, spokojny bieg pojazdu, niski poziom hałasu, nowoczesny wygląd autobusu oraz wysoki standard jakości i bezpieczeństwa z montowanym seryjnie elektronicznym systemem hamowania (EBS), retarderem Voith, systemami ABS i ASR. Szczególnie chwalono bardzo dobre działanie ogrzewania i klimatyzacji w autobusie. Warto również wspomnieć o tym, że Citaro LE U nie jest pojedynczym produktem, lecz pochodzi z rozbudowanej rodziny autobusów Citaro, w ramach której wyprodukowano już prawie 15 tys. pojazdów. Jest on przy tym wyposażony w wiele ujednoliconych, sprawdzonych części i komponentów, jak np. drzwi, elektryka/elektronika, wyświetlacze, siedzenia, obicia i klimatyzacja z autobusu liniowego Citaro, jak również agregaty z autobusu dalekobieżnego Mercedes-Benz Integro. ?Twórcy Citaro LE wkroczyli na prawdziwie innowacyjną ścieżkę w dziedzinie realizacji koncepcji niskiego podwozia w porównaniu do standardowego Citaro -stwierdziło jury. Oraz: ?Członkowie jury z entuzjazmem wypowiadali się o estetycznym wyglądzie wnętrza, które wita miło pasażera już w chwili wsiadania do autobusu.?Sugeruje to już sama nazwa Low Entry (dosłownie: ?niskie wejście?): od przedniej części pojazdu aż do wejścia środkowego autobusy tej kategorii są stuprocentowymi pojazdami niskopodłogowymi, których podwozie podnosi się za wejściem środkowym (drzwi 2). Ta koncepcja łączona prowadzi do wysokiego komfortu jazdy nawet dla pasażerów z ograniczeniami ruchowymi. Z drugiej strony pozwala ona na nieskomplikowane i wygodne do konserwacji montowanie agregatów. Jednocześnie autobus Low Entry ze względu na nadbudowę tylnych nadkoli posiada szczególnie dobrze zorganizowaną przestrzeń dla pasażerów. Wszystkie siedzenia są tam ustawione w kierunku jazdy. Konstrukcja Low Entry była do tej pory bardzo popularna przede wszystkim w Skandynawii i w krajach Beneluksu. Nowe autobusy liniowe Mercedes-Benz Citaro LE (wariant autobusu miejskiego) i Citaro LE U (wariant autobusu międzymiastowego) z pewnością zwiększą popyt w tym segmencie nie tylko w wyżej wymienionych krajach, ale również w Europie Środkowej, jako że reprezentują nową, niezwykle korzystną koncepcj?
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do