Grupa Chryslera wyposaży więcej modeli z roku 2006 w bardziej ekonomiczną wersję silnika Hemi V-8 z systemem deaktywacji cylindra, tzw. MDS (multidisplacement system). Nową jednostkę otrzymają Dodge Durango i Ram oraz Jeep Commander. Silnik wykorzystuje na przemian cztery lub osiem cylindrów, zamykając cztery w zależności od potrzebnej ilości mocy. Według firmy średnio można dzięki temu uzyskać oszczędność paliwa na poziomie około 10%, a czasem nawet 20%.
Obecnie Chrysler oferuje 5.7-litrowy silnik Hemi V-8 w siedmiu modelach, a Hemi MDS w czterech (Jeep Grand Cherokee, Dodge Magnum i Charger i Chrysler 300). W 2006 roku wszystkie z siedmiu modeli otrzymają system MDS.
MDS wyłącza podnośniki zaworów, przez co w czterech cylindrach pozostają one zamknięte i nie zachodzi spalanie i nie następuje utrata energii kiedy powietrze jest przepompowywane przez cylindry.
Komentarze opinie