Reklama

Chińskie nowości na salonie w Pekinie

26/11/2006 15:37
Szybko rozwijający się przemysł motoryzacyjny w Chinach przyczynił się do tego, że tegoroczny Salon Motoryzacyjny w Pekinie obfituje w większą liczbę nowości niż w ubiegłych latach.Firma Brilliance China Automotive zaprezentowała w Pekinie model M3. Żółte, sportowe coupe ma agresywną stylistykę, a zdjęcia szpiegowskie ujawniły nowoczesny design wnętrza i bogate wyposażenie standardowe. Producent podaje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje M-trójce 10,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Samochód ma długość 4 488 mm, szerokość 1 812 mm i wysokość 1 385 mm. Salon w Pekinie stał się areną debiutu wielu modeli z nadwoziem typu MPV. Jednym z nich jest model Wuling Hong Tu, powstały przy współpracy SAIC i GM. Samochód został wcześniej poddany wielu testom w celu najlepszego przystosowania dla użytkownika i jak zapewnia producent spełnia międzynarodowe normy bezpieczeństwa. Warto dodać, że starsze konstrukcyjnie vany tej marki można już kupić w Polsce. First Automotive Works Group zrzeszający kilka marek przedstawił w sumie 30 pojazdów koncepcyjnych - 4 zaawansowane silniki. Jedną z gwiazd imprezy jest sportowy model Haima S1 (poniżej), mający dużą szansę trafić do produkcji seryjnej. Jednak największą atrakcją stoiska FAW jest model HQ3, dzięki któremu koncern chce wskrzesić legendarną markę Hongqi, która przez długi okres produkowała pojazdy dla najważniejszych osób w państwie. Firma ogłosiła również, że stworzy specjalną kuloodporną wersję dla elit rządowych. Auto bazuje na rozwiązaniach technicznych Toyoty Crown Majesta, a cena podstawowej wersji oscyluje w granicach 75 000 USD. Do jego napędu będą służyć dwa silniki - 3.0 V6 i 4.3 V8 - bazujące na rozwiązaniach japońskiego producenta. FAW planuje produkcję na poziomie 13 000 sztuk rocznie. Sportowy samochód o nazwie D120 zaprezentowała firma Dongfeng, współpracująca na stałe z Citroenem, Nissanem i Hondą. Prototypowy D120 jest jednym z pierwszych modeli będącym początkiem nowego 3-letniego planu rozwoju firmy Dongfenf. Jego celem jest produkcja 1,2 mln aut do 2008 roku. Model D120 wyposażony jest w silnik o poj. 2.4 litra, spełniający normę Euro 2.Great Wall Motor zaprezentował trzy modele osobowe. Firma jak do tej pory nie oferowała jeszcze na rynku aut miejskich, ale projekt nowych modeli budzi kontrowersje. Każdy z nich jest bardzo podobny do samochodów produkowanych już przez inne koncerny (Scion, Nissan).Chang"an Automobile (Group) zaprezentował kilka nowych modeli w Pekinie. Jako partner Forda przedstawił Forda S-Max oraz Mazdę 3 i Volvo S40. Współpraca z Suzuki zaowocowała wprowadzeniem do sprzedaży modelu Tianyu SX4 (kod YY5), który jest wersją sedan modelu SX4. Na późniejsze rynki samochód trafi w późniejszym terminie. Firma zaprezentowała również własne modele do których posiada intelektualne prawa własności. Należą do nich: CV6, Landwind Fashion, CV7 sedan (będzie produkowany także jako Landwind) oraz koncepcyjny model Xingqing (czysta gwiazda). Chery pokazało pięciodrzwiowego hatchbacka A3 zaprojektowanego przez włoskie studio stylistyczne Pininfarina. Samochód trafi do produkcji prawdopodobnie z silnikami o poj. 1.3, 1.5 i 2.0 litra. Jego atutem będzie bogate wyposażenie standardowe, m. in. cztery poduszki powietrzne (w tym 2 kurtynowe), ABS, ESP, nawigacja satelitarna, odtwarzacz DVD i elektryczne sztby i lusterka. Zaprezentowane też zostały dwa auta, które zostały wystylizowane przez włoskie biuro stylistyczne Torino Design. Nadzór nad projektem sprawował Roberto Piatti, pracujący wcześniej w biurach stylistycznych Bertone i IDEA. Pierwszym z nich będzie mały SUV Tiggo5 o rozmiarach Toyoty RAV4, a drugim sportowe coupe o nazwie Fulwin. Te ostatnie trafią na rynek w 2009 roku. Anhui Jianghuai - lokalny partner Hyundaia - zaprezentował w Pekinie kilka nowości m.in. model Rein. Firma podała w informacji prasowej, że jest to pierwszy chiński SUV z własną stylizacją. Samochód ma wymiary 4500x1875x1730 mm. Prześwit nadwozia wynosi 207 mm, a rozkład mas jest bliski stosunkowi 50:50. Źródłem napędu jest jednostka benzynowa DOHC o poj. 2.4 litra, spełniającą normę czystości spalin Euro 3. Jego następcą będzie model Eagle, który został pokazany jako wersja koncepcyjna.Geely zaprezentowało model Vision, który na zeszłorocznym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie debiutował oznaczony kodem FC-1. Model celuje w obszar średniej wielkości sedanów, zastępując przestarzałe modele Meirie i Haoqing. Samochód ma wymiary dł/szer/wys - 4602x1725x1480 mm. Rozstaw osi mierzy 2 602 mm. Samochód wykorzystuje silnik ze zmiennymi fazami rozrządu (własność Geely) o poj. 1.8 litra. Jego produkcja będzie się odbywać w nowych zakładach w Ningbo, gdzie obecnie powstaje model Free Cruiser. Cena podstawowej wersji nie przekroczy 10 000 US
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do