Za rok FSO może produkować Chevrolety oraz chińskie samochody Chery QQ. Początkowe inwestycje wyniosą od 130 do 150 mln USD. W FSO już trwają przygotowania do produkcji nowych samochodów.
Według Rzeczpospolitej, produkcja Chevroletów w Polsce powinna spowodować spadek cen tych aut przynajmniej o 10%, ponieważ tyle wynosi unijne cło na pojazdy importowane spoza EU. Gdyby do produkcji weszły auta chińskie, presja na obniżenie cen znacznie wzrośnie. Nie dość, że będą dostępne tańsze modele, to inni producenci będą musieli na nowo skalkulować ceny samochodów.
Tariel Wasadze, prezes i główny udziałowiec AvtoZAZ, nie ukrywa, że FSO to jego najważniejsza fabryka. Wytwarzane tam auta mają być eksportowane na Ukrainę, do Rosji, jak również do wszystkich krajów UE. Obecnie w Chinach przebywa ukraińska delegacja, ponieważ Tariel Wasadze chciałby jak najszybciej sprowadzić Chińczyków na Żerań. Gdyby te plany zrealizowano, Polska stałaby się jednym z największych europejskich ośrodków produkcji tanich aut.
Komentarze opinie