Chevrolet WTCC Ultra to gotowy do jazdy samochód koncepcyjny, który debiutuje w Paryżu jako dzieło zespołu GM rozsianego po całym świecie.W ramach prowadzonej przez Chevroleta ofensywy silników wysokoprężnych, kompaktowe studium WTCC Ultra (długość/szerokość/wysokość ze spoilerem: 4324/1906/1569 mm, rozstaw osi: 2650 mm) wyposażone jest w jednostkę Diesla o pojemności skokowej 1991 cm3, wytwarzającą moc 139 kW/190 KM. Podstawowa wersja tego czterocylindrowego silnika to wyposażona we wtrysk bezpośredni, cztery zawory na cylinder i sprężarkę o zmiennej geometrii łopat turbiny jednostka, napędzająca obecnie Chevroleta Captivę, a od wiosny 2007 roku - również model Epica. Wzrost mocy osiągnięto dzięki zwiększeniu ciśnienia sprężarki.WTCC Ultra wyposażony jest w zaawansowane, niezależne zawieszenie, wykorzystujące kolumny McPhersona na obu osiach. Przednie koła kontrolowane są wahaczami trójkątnymi, a z tyłu dwoma wahaczami trójkątnymi i jednym wzdłużnym, precyzyjnie łączącymi koła z układem jezdnym.Aby utrzymać wagę na jak najniższym poziomie, konstruktorzy modelu WTCC Ultra korzystali szeroko z nowoczesnych, ultralekkich materiałów. Niektóre części nadwozia wykończone są w kolorze Stealth Blue, stanowiącym rozwinięcie znanego odcienia niebieskiego stosowanego przez Chevroleta. Są one wykonane z włókna szklanego i laminatu z włókna węglowego. Płaskie podwozie w pełni funkcjonalnego pojazdu koncepcyjnego, graficznie oddzielone od reszty samochodu ciemnym kolorem, jak również przedni i tylny spoiler wykonane są ze zwykłego kompozytu włókna węglowego. Ramy okien i osłony przednich wlotów powietrza wykończone są w pół-błyszczącym odcieniu szarości. Stanowią one atrakcyjny kontrast dla srebrnych, błyszczących felg, klamek, ramki tablicy rejestracyjnej i centralnie umieszczonej, podwójnej końcówki rury wydechowej z polerowanego aluminium.Innym elementem polepszającym właściwości aerodynamiczne poza płaskim podwoziem i spoilerami jest tylny dyfuzor, tworzący dodatkową siłę docisku. ?Naszym ogólnym celem było wprowadzenie sportowego designu zewnętrznego do wnętrza samochodu - wyjaśnia Breony Crittenden, australijski projektant odpowiedzialny za kolory i układ materiałów. ?Zdecydowaliśmy się na ciemne, surowe powierzchnie, np. w postaci wstawek z niepolerowanego metalu lub matowego włókna węglowego. Dzięki temu udało nam się zachować informacje o materiałach nieco w tajemnicy, a cały projekt nazwaliśmy ?stealth theme?. Inspiracją do wykończenia górnej części deski rozdzielczej, lakierem z domieszką gumy były stroje, które można było zobaczyć w filmie ?Powrót Batmana?. Ogólnie we wnętrzu modelu Ultra zastosowano materiały i faktury dobrane ze względu na ich właściwości, tworząc w efekcie estetykę funkcjonalnego piękna.Ze względu na rozkład masy pozycja kierowcy jest maksymalnie odsunięta do tyłu i obniżona. Wszystkie panele z przełącznikami rozmieszczone są dokładnie tam, gdzie będą niezbędne kierującemu, począwszy od kierownicy i przełącznika sekwencyjnego wybierania biegów po regulowane pedały i konsolę z przełącznikami elektrycznymi. Wewnętrzne klamki przednich drzwi zostały cofnięte w stosunku do ich klasycznego położenia, aby były w zasięgu rąk kierowcy. Podobnie postąpiono z kołem kierownicy, na którym umieszczono dwa ekrany z ważnymi dla kierowcy informacjami. Główny, okrągły ekran wyświetla informacje o biegu i obrotach, temperaturę wody i oleju oraz poziom i ustawienie hamulców. Funkcjami ekranu sterują cztery przyciski umieszczone obok niego. Drugi ekran, znajdujący się w górnej części ergonomicznej kierownicy, pokazuje obroty w formie graficznej, co pomaga w precyzyjnym doborze momentów zmiany biegów. Wykończenie powierzchni okrągłego ekranu nawiązuje do łukowatych fragmentów designu zewnętrznego.W fotelach także można dostrzec elementy przypominające zewnętrzną stylistykę pojazdu, czego przykładem są złożone, splecione powierzchnie odzwierciedlające ?złamane? linie nadwozia. Uderzająca forma ramy i tapicerki ma za zadanie zapewniać kierowcy podparcie i ochronę. Jest ona wykonana z kompozytów włókna szklanego i wyposażona w poduszki z pianki poliuretanowej. Agresywna rzeźba ramy i poduszek tworzy ergonomiczne podparcie i wygodną pozycję jazdy kierowcy. Powierzchnie oparcia i siedziska przełamane są asymetrycznym wzorem z wybrzuszonych punktów, zapewniających lepsze trzymanie jadącego. Fotel gwarantuje ochronę głowy i szyi dzięki zachodzącym na boki elementom zagłówka, zaś w odpowiedniej pozycji kierowcę utrzymuje sześciopunktowa, wyścigowa uprząż. Upodobanie do detali widoczne jest również pod postacią wytłoczonego na pasie uprzęży logo Chevroleta. W żadnym miejscu samochodu logo ani inne oznaczenia nie są drukowane - są wytłaczane, wyryte lub odlewan
Komentarze opinie