Prezentując całkowicie nowy model Captiva, swój pierwszy kompaktowy SUV napędzany silnikiem Diesla, Chevrolet rozpoczyna kolejny etap ofensywy na rynku europejskim. Pojazd dostosowany do wymagań europejskich klientów i dróg Starego Kontynentu dostępny będzie z nowoczesnym dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 KM, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common-rail. Turbodiesel zapewnia równie dynamiczne osiągi, jak dwie jednostki benzynowe także znajdujące się w ofercie (czterocylindrowa o pojemności 2.4 litra i V6 o pojemności 3.2 litra). Captiva będzie też pierwszym modelem w europejskiej ofercie Chevroleta wyposażonym w elektroniczną stabilizację toru jazdy (ESP). Auto zadebiutuje podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie (2-12 marca), a do salonów sprzedaży w całej Europie trafi w czerwcu.
Captiva to pojazd o wyrazistej sylwetce i przestronnym, wygodnym wnętrzu, wykończonym wysokiej jakości tkaninami i materiałami. Wymiary nowego kompaktowego pojazdu sportowo-użytkowego to: 4639/1849/1726 mm (długość/szerokość/wysokość); rozstaw osi wynosi 2707 mm. Samochód będzie oferowany w wersji pięcio- lub siedmiomiejscowej.
Klienci będą mieli także do wyboru wersję z napędem na przednią oś lub z napędem na cztery koła. W tej drugiej wersji zastosowano aktywny napęd 4x4. W zależności od warunków jazdy, napęd na oś tylnią będzie natychmiast włączyć za pomocą elektronicznie sterowanego elektromagnetycznego sprzęgła, uzyskując w ten sposób maksymalną przyczepność. Układ płynnie współpracuje z systemami ESP i ABS, ułatwiając panowanie nad pojazdem i zwiększając bezpieczeństwo. ESP pełni także dodatkowe funkcje, jak hydrauliczny układ wspomagania hamowania awaryjnego HBA (Hydraulic Brake Assist), układ kontroli zjazdu ze wzniesienia HDC (Hill Descent Control) oraz układ zapobiegający dachowaniu pojazdu - ARP (Anti-Rollover Protection).
Początkowo model Captiva oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych, z jednostkami napędowymi zamontowanymi poprzecznie. Jedną z nich będzie zupełnie nowy silnik wysokoprężny common-rail Chevroleta. Jednostka ta została opracowana wspólnie przez GM Daewoo Auto & Technology Company, GM Powertrain i VM Motori. 16-zaworowy silnik rozwija moc 150 KM przy 4000 o/mi maksymalny moment obrotowy 310Nm przy 2000 o/m. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg ECE wynosi 8.1 l/100 km. Jest to premiera pierwszego z rodziny silników Diesla, które będą pojawiały się także w innych modelach Chevroleta w Europie od początku bieżącego roku.
Silnikiem podstawowym będzie czterocylindrowa rzędowa jednostka DOHC o pojemności 2.4 litra, rozwijająca moc 142 KM przy 5200 o/m i maksymalny moment obrotowy 220Nm przy 4000 o/m. Średnie zużycie paliwa Captivy z silnikiem 2.4 l wynosi 10,8 l/100 km. Sztandarową jednostką napędową będzie silnik V6 o pojemności 3.2 litra, rozwijający moc 225 KM przy 6000 o/m i maksymalny momenty obrotowy 302Nm przy 3500 o/m.
W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu i niezależną konstrukcję czterowahaczową z tyłu. Samochód wyposażony jest standardowo w hamulce tarczowe wszystkich kół. Wersje z silnikami czterocylindrowymi posiadają standardowo ogumienie 215/70 R 16 i obręcze kół 6,5J x 16 cali, natomiast w wersji V6 zastosowano koła o wymiarach 7,0 x 17 cali i opony 235/60 R 17.
Komentarze opinie