Reklama

Ceny nowych rosną, ale wolniej

27/01/2005 20:22
W zeszłym roku średnia cena detaliczna nowych samochodów wzrosła w Polsce o 3,9%, podczas gdy w roku 2003 była to zmiana o 12,3% - poinformowała firma doradcza PricewaterhouseCoopers (PWC). Średnia cena detaliczna nowego samochodu na naszym rynku jest obecnie o 8% niższa od przeciętnej ceny nowego samochodu w krajach Europy Zachodniej.

Zdaniem Davida Greena z grupy motoryzacyjnej PWC, również rok 2005 może przynieść osłabienie tempa wzrostu cen samochodów - Producenci i sprzedawcy prawdopodobnie będą stosować dodatkowe obniżki cen, by utrzymać udział w rynku. Im bliżej wiosny, sezonu trudnego pod względem sprzedaży samochodów, tym więcej obniżek cenowych i agresywnych promocji będzie czekało na konsumentów w lokalnych salonach samochodowych".

Jak powiedział Rafał Krawczyk z PWC, aby zachęcić klientów do zakupów, producenci poza promocjami i obniżkami cen będą prawdopodobnie oferować również dodatkowe wyposażenie lub dłuższy okres gwarancyjny - Także coraz częściej będą kooperować z wybranymi bankami i firmami leasingowymi, razem wypracowując atrakcyjne warunki finansowania dla wspólnych klientów". Zdaniem Rafała Krawczyka, ceny samochodów na polskim rynku mogą ustabilizować się na poziomie nieco niższym niż na bogatszych rynkach Europy Zachodniej.

"Wydaje się, że wzrost cen nowych samochodów w Polsce w roku 2005 będzie niewielki i nie powinien znacząco odbiegać od wzrostu cen w Europie Zachodniej. Może to być początek wyczekiwanej stabilizacji cenowej na rynku nowych samochodów w Polsce - powiedział Rafał Krawczyk.
Źródła:
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do