Dzięki całkowicie nowemu modelowi Captiva, pierwszemu przedstawicielowi klasy SUV napędzanemu silnikiem wysokoprężnym, Chevrolet nadał swojej europejskiej ofensywie zupełnie nowy wymiar.
Kliknij, aby powiększyćDostosowany do europejskich dróg i wymagań klientów pojazd będzie dostępny z nowoczesnym, dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 KM z układem wtrysku bezpośredniego common-rail. Podobnie jak dwie jednostki benzynowe (czterocylindrowa 2.4 i V6 3.2), turbodiesel oferuje doskonałe właściwości jezdne. Captiva będzie także pierwszym modelem w europejskiej gamie Chevroleta z elektronicznym programem stabilizacji toru jazdy (ESP).
Szeroka klapa bagażnika z oddzielnie otwieranym oknem jest jednym z praktycznych rozwiązań oferowanych przez Captivę. Wewnątrz samochód jest bardzo przestronny i oferuje przestrzeń dla pięciu, a opcjonalnie nawet dla siedmiu osób. Wymiary nowego kompaktowego przedstawiciela segmentu SUV to 4635/1850/1720 mm (długość/szerokość/wysokość), a rozstaw osi wynosi 2705 mm. W konfiguracji pięcioosobowej samochód oferuje 405 litrów (metoda pomiarowa VDA) przestrzeni bagażowej. Wszystkie fotele, w tym fotel przedniego pasażera, składają się do przodu i w dół, tworząc płaską powierzchnię. Zgodnie z tradycją Chevroleta samochód oferuje rozmaite schowki, w tym szeroką siatkę pod panelem instrumentów.
Sam panel instrumentów oddzielony jest od konsoli centralnej, co ułatwia przechodzenie na drugą stronę samochodu. Dzięki zastosowaniu doskonałej jakości materiałów i wysokiemu poziomowi dopasowania i wykończenia elementów, stylistyka wnętrza charakteryzuje się stylem i funkcjonalnością. Zestaw wskaźników obejmuje łatwe w odczycie, półkoliste zegary z przypominającymi aluminium obramowaniami.
Kliknij, aby powiększyćElegancki, centralnie umieszczony na konsoli środkowej system audio-informacyjny ma na celu zapewnienie pasażerom rozrywki najwyższej klasy. System ten obejmuje zestaw ośmiu głośników, wzmacniacz o mocy wyjściowej 4 x 45 W i zamocowaną w desce rozdzielczej zmieniarkę płyt CD z funkcją odtwarzania plików MP3. Dostępny jest także system informacyjny dla kierowcy, przekazujący dane dotyczące systemu kontroli klimatyzacji, temperaturę zewnętrzną, wskazania kompasu, średnie zużycie paliwa, średnią prędkość jazdy oraz dystans, jaki można pokonać na pozostałym w baku paliwie. Wszechstronne wyposażenie związane z bezpieczeństwem obejmuje dwie poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, podkładki na wysokości kolan oraz napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły ich działania z przodu.
Klienci mogą wybierać pomiędzy wersją z napędem na przednią oś lub na cztery koła. Ten drugi wariant wyposażony jest w aktywny system automatycznego włączania napędu na cztery koła. W sytuacji pogorszenia się warunków jazdy tylna oś zostaje błyskawicznie włączona poprzez elektronicznie sterowane elektro-magnetyczne sprzęgło, co ma na celu zapewnienie maksymalnej przyczepności. System współpracuje również z układami ESP i ABS, polepszając kontrolę sprawowaną nad pojazdem i przyczyniając się do podwyższenia poziomu bezpieczeństwa. Sam układ ESP posiada dodatkowe funkcje, jak hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), system kontroli zjazdu ze zbocza (HDC), system aktywnego zabezpieczenia przed dachowaniem (ARP), system wspomagania osłabionych hamulców (FBS) oraz program stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA).
Początkowo w Captivie dostępne będą trzy wersje silnika. Obejmują one całkowicie nową, wysokoprężną jednostkę GM z systemem wtrysku bezpośredniego common rail, skonstruowaną wspólnie przez GM Daewoo Auto & Technology Company i GM Powertrain.16-zaworowy silnik oferuje moc 110kW (150 KM) przy 4000 o/m i maksymalny moment obrotowy 320Nm przy 2000 o/m. W łączonym teście spalanie paliwa wyniosło 7,6 l na 100 km. To pierwszy silnik wysokoprężny, który będzie dostępny w innych Chevroletach w Europie od 2006 roku.
Podstawową jednostką jest czterocylindrowy, rzędowy silnik 2.4 z dwoma górnymi wałkami rozrządu o mocy 100kW (133 KM) przy 5000 o/m i maksymalnym momencie obrotowym 220Nm przy 2200 o/m. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 9,9 l na 100 km. Najmocniejsza jednostka to rzędowy silnik 3.2 V6 o mocy 169kW (225 KM) przy 6600 o/m i maksymalnym momencie obrotowym 297Nm przy 3200 o/m. Jego średnie zużycie paliwa to 11,7 l na 100 km.
Komentarze opinie