Po trzech latach nieobecności marki Cadillac i Corvette powracają oficjalnie na rynek brytyjski. Umowy zostały już podpisane z ośmioma dealerami, a niedługo dołączy kolejny. W Wielkiej Brytanii dystrybucją i sprzedażą samochodów z ramienia firmy Cadillac & Corvette Europe zajmuje się grupa dealerska Stratstone-Pendragon, z którą współpracuje Malcolm Wade. Jego zdaniem, w ciągu następnych 2-3 lat liczba dealerów powinna się zwiększyć do około 20. Do 2008 r. łączna sprzedaż ma osiągnąć 7 tys. sztuk, z czego 80% stanowił będzie spodziewany dopiero na rynku model BLS. Początkowo, od 1998 r. 11 dealerów (Vauxhalla/Opla) oferowało Cadillaca Seville, Chevroleta Blazera i Corvette. Jednak ceny tych aut były zbyt wysokie, a właściwości jezdne odbiegały od standardów europejskich. Nawet przy wysokich rabatach nie udało się przez blisko pięć lat sprzedać niewiele więcej niż 3 tys. samochodów.
Od maja bieżącego roku zarejestrowano na Wyspach 150 samochodów marki Cadillac i Corvette, z czego 20 aut pierwszej marki i 12 drugiej zostało sprzedanych, głównie osobom prywatnym. Reszta to pojazdy pokazowe. Na 18 oficjalnych prezentacjach zorganizowanych od czerwca tego roku z modelami obu marek zapoznało się już 1,5 mln Brytyjczyków. Początkowo w sprzedaży będą oferowane trzy modele Cadillaca przystosowane do ruchu lewostronnego - BLS (ceny zaczynać się będą prawdopodobnie od 20 000 funtów), CTS (od 24 850 funtów) i SRX z napędem na cztery koła (od 29 850 funtów). W niewielkiej liczbie sprzedawane będą także CTS-V z 400-konnym silnikiem oraz dwumiejscowy roadster XLR. Corvette będzie oferowane tylko z kierownicą umieszczoną po lewej stronie, ale w dwóch wersjach nadwoziowych (od 45 850 funtów). Na początku 2007 r. na rynek trafi także Hummer 3 z jednostką wysokoprężną, przystosowany do ruchu lewostronnego.
Komentarze opinie