Reklama

Całkowicie nowy Magentis już w sprzedaży

09/03/2006 20:18
Kontynuując ofensywę na naszym rynku, firma Kia Motors Polska wprowadziła właśnie do sprzedaży całkowicie nowego Magentisa. Ceny zaczynają się od 79 400 zł po uwzględnieniu upustu, który wynosi dla tego modelu 4 500 zł.
Kliknij, aby powiększyćMagentis dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia: Gold i Platinum. W pierwszej seryjnie instalowane są m.in.: cztery poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS z EBD, ESP, układ kontroli trakcji TCS, układ wspomagania hamowania, aktywne zagłówki foteli przednich, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i fotel kierowcy, podgrzewane fotele przednie, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD oraz aluminiowe, 17-calowe felgi z oponami Michelin 215/50 R17. W drugiej dochodzi skórzana tapicerka.

Nowy Magentis oferowany jest z dwoma silnikami do wyboru. Klienci mogą wybierać między silnikiem benzynowym (już w salonach) a jednostką wysokoprężną (w sprzedaży od kwietnia). Silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra osiąga moc 144,5 KM (106,3kW) przy 6000 o/m i moment obrotowy 188,8Nm przy 4250 o/m. Jednostkę tą wyposażono w system zmiennych faz rozrządu (CVVT), który dodatkowo wpływa na poprawę osiągów silnika i zmniejsza zużycie paliwa. Z manualną skrzynią biegów przewidywana emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 184 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 7,7 l/100 km. Przy zastosowaniu dostępnej w opcji, czterostopniowej przekładni automatycznej te wartości nieznacznie wzrastają (szacunkowe zużycie paliwa do 8,1 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 191 g/km).

16-zaworowy silnik o pojemności 2.0 CRDi posiada jeden wałek rozrządu w głowicy i wyposażony jest w wysokociśnieniowy wtrysk paliwa w systemie common rail oraz elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT). Ta jednostka napędowa jest standardowo wyposażana w filtr cząsteczek stałych (DPF) i dysponuje szacunkową mocą na poziomie 140 KM (103kW) przy 4000 o/m oraz maksymalnym momentem obrotowym 305Nm przy wartości obrotów utrzymującej się w przedziale od zaledwie 1800 do 2500.
Oba silniki dostępne w Magentisie spełniają oczywiście europejską normę emisji spalin Euro4. W zależności od wybranej wersji silnikowej nowy Magentis może być wyposażony w pięcio- lub sześciostopniową przekładnię mechaniczną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.

Tarczowy układ hamowania nowego Magentisa jest standardowo wyposażony w system przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS) zintegrowany z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD). System ABS pozwala kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem oraz właściwy tor jazdy nawet podczas gwałtownego i ostrego hamowania. System EBD monitoruje uślizg kół podczas hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni i, aby utrzymać właściwy tor jazdy, dostosowuje siłę hamowania przykładaną do każdego z hamulców osobno.

Kliknij, aby powiększyćMagentis jest także w standardzie wyposażony w elektroniczny system kontroli stabilizacji jazdy (ESP). System ESP jest instalowany razem z systemem kontroli trakcji (TCS) i elektronicznym systemem zwiększającym siłę nagłego hamowania (BAS). System ESP monitoruje tor jazdy samochodu, porównuje go z kierunkiem jazdy wybranym przez kierowcę i operując przepustnicą albo uaktywniając jeden lub więcej hamulców zmniejsza pod- lub nadsterowność i przywraca pojazd na najbezpieczniejszy tor. System ESP jest w pełni automatyczny i zawsze aktywny. Zwiększa stabilność pojazdu w czasie nagłego hamowania, przywraca kontrolę toru jazdy podczas uślizgu kół, zwiększa przyczepność na mokrej lub oblodzonej nawierzchni oraz zapewnia lepszą trakcję podczas gwałtownego przyśpieszania.

Kolejnym elementem wyposażenia zapewniającym bezpieczeństwo w czasie manewrów przy niskiej prędkości jest system bezpiecznego parkowania (Rear Parking Assist). Ostrzegawczym sygnałem dźwiękowym informuje on kierowcę o znajdującej się za pojazdem przeszkodzie.

Nowy Magentis został wyposażony w szereg elementów wchodzących w skład systemu bezpieczeństwa pasywnego, który chroni pasażerów, gdy nie można już uniknąć wypadku. Inżynierowie koncernu Kia wykorzystali najnowszą technologię komputerową do stworzenia mocnej i sztywnej konstrukcji nadwozia nowego Magentisa. Kluczowe dla bezpieczeństwa elementy nośne nadwozia zostały wykonane ze specjalnie wzmocnionej stali. Konstrukcję nadwozia zaprojektowano tak, by w czasie uderzenia uległa kontrolowanej deformacji i tym samym stanowiła dobre zabezpieczenie przed zderzeniem czołowym, bocznym, tylnym oraz w czasie dachowania. Wzmocnienia boczne przednich i tylnych drzwi w połączeniu z usztywnionymi mocowaniami tworzą część zintegrowanego systemu, który oferuje pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa.

Tylne drzwi nowego Magentisa wyposażono w blokadę zabezpieczającą przed ich przypadkowym otwarciem przez dziecko, a tylną kanapę w dwa uniwersalne zaczepy (ISOFIX) przeznaczone do zainstalowania fotelika dziecięcego.

Długa na 4,7 i wysoka na 1,8 metra struktura nadwozia nowego Magentisa została zaprojektowana tak, aby w testach zderzeniowych Amerykańskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) przeprowadzanych w ramach programu oceny nowych samochodów (NCAP) otrzymać 5 gwiazdek.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do