Reklama

Bulwar Lubuską Perłą

Gorzow PL
04/10/2011 17:21
W ramach obchodów Światowego Dnia Turystyki, w Zielonej Górze odbyła się konferencja pod hasłem „turystyczna promocja Polski w kontekście UEFA EURO 2012 i szanse dla lubuskiego".
Podczas konferencji wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz - Zaborek zaprezentowała założenia kampanii promocyjnej Polski w ramach EURO 2012. POT postawił przede wszystkim na nowoczesność. Przekaz marketingowy jaki skierowany jest do miast europejskich ma pokazać Polskę współczesną z jej dorobkiem kulturowym. Kampania ruszyła 8 czerwca 2011 roku, ale już podczas targów ITB w Berlinie, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła zmasowaną akcję marketingową, która została bardzo dobrze przyjęta.

Spotkanie w Zielonej Górze było także doskonałą okazją do podsumowania konkursów regionalnych na najlepszy produkt turystyczny oraz lubuską perłę w koronie. Kapituła konkursu na najlepszy produkt turystyczny wybrała 3 laureatów. Statuetkę przyznano Lubskim szlakom nordic walking, Kostrzyńskim Pompejom oraz Lubuskiemu szlakowi wina i miodu.
Największa i najciekawsza rywalizacja miała miejsce podczas głosowania na najlepszy produkt turystyczny. W tym roku nowatorski był także system głosowania, bowiem oddać swój głos można było poprzez stronę internetową. Głosowanie odbywało się w trzech kategoriach: 10 regionalnych najciekawszych atrakcji turystycznych, „miejscowość (gmina) z pomysłem na turystykę" oraz „najciekawsze wydarzenie".
W kategorii miejscowość/gmina z pomysłem na turystykę - certyfikat otrzymało miasto Kostrzyn nad Odrą uzyskując 930 głosów, w kategorii najciekawsze wydarzenie sezonu - certyfikat otrzymał Przystanek Woodstock uzyskując 7200 głosów.

Najbardziej zaciekła rywalizacja dotyczyła trzeciej kategorii - najciekawsze atrakcje turystyczne. Ostatecznie zwyciężył Park Krasnala w Nowej Soli otrzymując 5931 głosów na drugim miejscu znalazł się Nadwarciański Bulwar w Gorzowie uzyskując 4708 głosów.
Podczas konferencji podsumowano II Lubuski Turystyczny Ranking Gmin. Z oceny autorów projektu wyłączone zostały obie stolice województwa. Z przedstawionych danych wynika, że atrakcyjność turystyczna naszych gmin nie jest na najwyższym poziomie. Na ocenę wpłynęły różne aspekty, ważne z punktu widzenia przeciętnego turysty. Brano pod uwagę m.in. dostępność i ilość bankomatów, hotele i ich kategoryzację, publiczny dostęp do Internetu czy oznakowanie przyjazne turystom
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do