W ramach obchodów Światowego Dnia Turystyki, w Zielonej Górze odbyła się konferencja pod hasłem „turystyczna promocja Polski w kontekście UEFA EURO 2012 i szanse dla lubuskiego".
Podczas konferencji wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbieta Wąsowicz - Zaborek zaprezentowała założenia kampanii promocyjnej Polski w ramach EURO 2012. POT postawił przede wszystkim na nowoczesność. Przekaz marketingowy jaki skierowany jest do miast europejskich ma pokazać Polskę współczesną z jej dorobkiem kulturowym. Kampania ruszyła 8 czerwca 2011 roku, ale już podczas targów ITB w Berlinie, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła zmasowaną akcję marketingową, która została bardzo dobrze przyjęta.
Spotkanie w Zielonej Górze było także doskonałą okazją do podsumowania konkursów regionalnych na najlepszy produkt turystyczny oraz lubuską perłę w koronie. Kapituła konkursu na najlepszy produkt turystyczny wybrała 3 laureatów. Statuetkę przyznano Lubskim szlakom nordic walking, Kostrzyńskim Pompejom oraz Lubuskiemu szlakowi wina i miodu.
Największa i najciekawsza rywalizacja miała miejsce podczas głosowania na najlepszy produkt turystyczny. W tym roku nowatorski był także system głosowania, bowiem oddać swój głos można było poprzez stronę internetową. Głosowanie odbywało się w trzech kategoriach: 10 regionalnych najciekawszych atrakcji turystycznych, „miejscowość (gmina) z pomysłem na turystykę" oraz „najciekawsze wydarzenie".
W kategorii miejscowość/gmina z pomysłem na turystykę - certyfikat otrzymało miasto Kostrzyn nad Odrą uzyskując 930 głosów, w kategorii najciekawsze wydarzenie sezonu - certyfikat otrzymał Przystanek Woodstock uzyskując 7200 głosów.
Najbardziej zaciekła rywalizacja dotyczyła trzeciej kategorii - najciekawsze atrakcje turystyczne. Ostatecznie zwyciężył Park Krasnala w Nowej Soli otrzymując 5931 głosów na drugim miejscu znalazł się Nadwarciański Bulwar w Gorzowie uzyskując 4708 głosów.
Podczas konferencji podsumowano II Lubuski Turystyczny Ranking Gmin. Z oceny autorów projektu wyłączone zostały obie stolice województwa. Z przedstawionych danych wynika, że atrakcyjność turystyczna naszych gmin nie jest na najwyższym poziomie. Na ocenę wpłynęły różne aspekty, ważne z punktu widzenia przeciętnego turysty. Brano pod uwagę m.in. dostępność i ilość bankomatów, hotele i ich kategoryzację, publiczny dostęp do Internetu czy oznakowanie przyjazne turystom
Komentarze opinie