Zaledwie niewiele ponad połowa niemieckich klientów (57%) ma zamiar kupić auto tej samej marki co obecnie posiadany samochód. W porównaniu z innymi krajami europejskimi dużo mniej wierni jednej marce są Francuzi (47%), natomiast zdecydowanie lepiej wypadają Brytyjczycy (64%).Co więcej, jedynie 38% niemieckich konsumentów ma zamiar skorzystać po raz kolejny z usług tego samego dealera, podczas gdy we Francji i Wielkiej Brytanii jest to odpowiednio 35 i 38%. Takie są wyniki ankiety przeprowadzonej przed firmę Capgemini, która skontaktowała się z 2,6 tys. osób zamieszkałych w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, USA i Chinach, które planują w ciągu najbliższych 18 miesięcy kupno lub leasing samochodu.Jako przyczynę chęci zmiany marki samochodu pytani wymieniali nie tylko racjonalne przesłanki takie jak niezawodność (35%) oraz bezpieczeństwo (20%), ale również i subiektywne opinie jak ?lepiej pasuje do moich potrzeb? (46%) lub ?chcę spróbować czegoś nowego? (35%). Te osoby, które deklarowały chęć skorzystania z usług innego dealera, mówiły o ?chęci wypróbowania czegoś nowego?, ?inny dealer ma promocję?, jak również z powodu ?jakości obsługi klienta? lub ?wiarygodności firmy dealerskiej?
Komentarze opinie