Reklama

Bosch udoskonalił systemy GDI i ESP

06/09/2005 11:08
Firma Robert Bosch jest zdania, że do 2008 roku jeden na pięć silników benzynowych będzie wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa i że tzw. GDI (gasoline direct injection) w końcu powtórzy sukces silników diesla typu common rail. Systemy GDI Boscha drugiej generacji charakteryzuje zwiększone ciśnienie wtrysku i wielootworowe końcówki wylotowe, które pozwalają takim silnikom spełnić oczekiwane normy emisji spalin Euro 5 za rozsądną cenę.

Firma oczekuje, że udoskonalenia te pozwolą producentom samochodów produkować małe silniki, które będą oferować lepszą oszędność paliwa, większą moc i moment obrotowy wykorzystując synergię pomiędzy bezpośrenim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem i zmienną fazą rozrządu. Bosch twierdzi, że system będzie dostępny w tym roku.

Firma zaprezentuje również nowy system ESP Premium - jest to trzecia generacja tego urządzenia, która wykracza poza znany obecnie stadardowy system ESP i funkcje ESP Plus, które zostały dodane w 2004 roku. Udoskonalenia obejmują czysczenie hamulców tarczowych, system hill-hold zapobiegający staczaniu się samochodu podczas jazdy pod górę, a także hydrauliczny system pre-fill, który zaczyna działać w momencie kiedy kierowca zdejmuje stopę z pedału gazu.

Udoskonalony system umożliwia cichą i często niedostrzegalną interwencję kontrolną, która współpracuje z zaawansowanymi systemami wspomagania, tj. aktywny tempomat, a nawet automatyczne hamowanie awaryjne w momencie kiedy nie można już uniknąć wypadku. Bosch twierdzi, że ESP Premium wejdzie do produkcji w przyszłym roku.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do