Volkswagen przygotowuje swoje samochody na zwiększone zastosowanie składników organicznych w paliwach. Silniki wykonane w technologii TSI, FSI i TDI już wcześniej zostały skonstruowane tak, aby zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej w 2010 roku bez problemu pracować z wykorzystaniem paliwa o 9-procentowej zawartości etanolu (5,75% wartości energetycznej).
Stosowanie na szerszą skalę paliw z zawartością składników odnawialnych ma dwa cele. Z jednej strony ochronę środowiska, dzięki zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Z drugiej zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego poprzez obniżenie zapotrzebowania na kurczące się zapasy surowców nieodnawialnych - przede wszystkim ropy naftowej.
Pierwsze tego rodzaju paliwa będą bazować na etanolu. Ekologiczne paliwa drugiej generacji wykorzystywać będą jako źródło etanolu celulozę lub SunFuel - syntetyczne paliwo diesla pozyskiwane z biomasy. W dalszym ciągu rozwijać się będą również samochody o napędzie hybrydowym. W odleglejszej przyszłości do powszechnego użytku wejdą zapewne pojazdy napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Komentarze opinie