Reklama

Bestseller Opla - Astra - zmierza do pierwszego miliona

19/03/2006 21:07
Dwa lata po premierze Opel Astra wciąż cieszy się ogromną popularnością w całej Europie.
Kliknij, aby powiększyćLiczba nowych rejestracji tego zwycięzcy licznych testów porównawczych w bardzo konkurencyjnej klasie samochodów kompaktowych wzrosła z około 400 tys. w 2004 r. do 515 tys. w 2005 r. Zwiększenie sprzedaży o około 110 tys. samochodów w porównaniu z 2004 r. to wzrost o 25%, który przybliża obecną generację Astry do osiągnięcia miliona sprzedanych pojazdów. Co dziesiąty nowo rejestrowany samochód kompaktowy w Europie to Opel, a w 2005 r. Astra przodowała w tej statystyce w ośmiu europejskich krajach. W lutym 2006 r. Astra była drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Niemczech i w Europie. Obok pięciodrzwiowego sedana i dynamicznego GTC, szczególnie atrakcyjna dla nowych nabywców jest wersja kombi.

Ta przestronna, wszechstronna i elegancka odmiana zdobywa pozycję najpopularniejszego kompaktowego kombi w Niemczech i w Europie. Od maja rodzina modeli Astry zostanie poszerzona o czwartego członka, wersję TwinTop. To „coupe wśród kabrioletów” oferuje cztery pełnowymiarowe fotele, dużą przestrzeń bagażową i bogate wyposażenie przy cenie rozpoczynającej się już od 23 650 EUR.

Aby lepiej uchwycić czynniki, które zadecydowały o tak ogromnej popularności Astry, badacze rynku Opla zidentyfikowali najważniejsze powody jej zakupu. Wynik tego badania nie był zaskoczeniem: stylistyka. Fantastyczny, progresywny wygląd Astry pomaga jej wysunąć się przed konkurencję i charakteryzuje się śmiałą jak na klasę samochodów kompaktowych ekspresją. Dynamiczne proporcje pojazdu najbardziej dostrzegalne są w wersji GTC i powstałej na jej bazie sportowej odmianie OPC.

Właśnie stylistyka wyraźnie ukazuje kluczową rolę, jaką w rodzinie modeli Opla odgrywa ten popularny samochód. „Przód trzeciej generacji Astry pomógł nam stworzyć nowy wizerunek marki i będzie miał wpływ na styl kolejnych modeli. W eleganckiej, mocnej Astrze TwinTop, można również łatwo rozpoznać członka rodziny Astry. Nowy Opel GT, sportowy samochód czystej krwi, także wykorzystuje elementy designu Astry - mówi Alain Visser, Dyrektor ds. Marketingu Europejskiego Opel/Vauxhall.

Kliknij, aby powiększyćInne charakterystyczne cechy Astry to gama nowoczesnych silników, obejmująca siedem jednostek benzynowych i cztery wysokoprężne o mocy od 90 do 240 KM, oraz doskonała dynamika jazdy, dorównująca sportowemu wizerunkowi pojazdu. Jej podstawą jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona w przednim zawieszeniu i opatentowaną belką skrętną w zawieszeniu tylnym. Dostępny opcjonalnie adaptacyjny układ jezdny IDSPlus, obejmujący elektroniczny układ stałej kontroli amortyzacji CDC zapewnia nowy wymiar równowagi pomiędzy komfortem jazdy a bezpieczeństwem aktywnym. Cały układ, w ramach którego jednostki sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC prowadzą stałą wymianę danych, zapewnia optymalne, odbywające się w ułamkach sekund dostosowanie zawieszenia do warunków drogowych. Taki rodzaj kontroli układu jezdnego spotykany jest zazwyczaj w samochodach luksusowych i sportowych. Model Astra po raz pierwszy wprowadza także do segmentu samochodów kompaktowych adaptacyjne reflektory AFL o dynamicznym zakrzywieniu promienia światła.

Bezpieczeństwo, komfort, wszechstronność, ergonomia, niezawodność, jakość i wydajność składają się na dalszą charakterystykę Astry. Nie dziwi zatem to, że Astra - wybrana przez czytelników ADAC „Samochodem Roku 2005”- wygrywa w licznych testach porównawczych przeprowadzonych przez międzynarodowe magazyny poświęcone motoryzacji.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do