Dwa lata po premierze Opel Astra wciąż cieszy się ogromną popularnością w całej Europie.
Kliknij, aby powiększyćLiczba nowych rejestracji tego zwycięzcy licznych testów porównawczych w bardzo konkurencyjnej klasie samochodów kompaktowych wzrosła z około 400 tys. w 2004 r. do 515 tys. w 2005 r. Zwiększenie sprzedaży o około 110 tys. samochodów w porównaniu z 2004 r. to wzrost o 25%, który przybliża obecną generację Astry do osiągnięcia miliona sprzedanych pojazdów. Co dziesiąty nowo rejestrowany samochód kompaktowy w Europie to Opel, a w 2005 r. Astra przodowała w tej statystyce w ośmiu europejskich krajach. W lutym 2006 r. Astra była drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Niemczech i w Europie. Obok pięciodrzwiowego sedana i dynamicznego GTC, szczególnie atrakcyjna dla nowych nabywców jest wersja kombi.
Ta przestronna, wszechstronna i elegancka odmiana zdobywa pozycję najpopularniejszego kompaktowego kombi w Niemczech i w Europie. Od maja rodzina modeli Astry zostanie poszerzona o czwartego członka, wersję TwinTop. To coupe wśród kabrioletów oferuje cztery pełnowymiarowe fotele, dużą przestrzeń bagażową i bogate wyposażenie przy cenie rozpoczynającej się już od 23 650 EUR.
Aby lepiej uchwycić czynniki, które zadecydowały o tak ogromnej popularności Astry, badacze rynku Opla zidentyfikowali najważniejsze powody jej zakupu. Wynik tego badania nie był zaskoczeniem: stylistyka. Fantastyczny, progresywny wygląd Astry pomaga jej wysunąć się przed konkurencję i charakteryzuje się śmiałą jak na klasę samochodów kompaktowych ekspresją. Dynamiczne proporcje pojazdu najbardziej dostrzegalne są w wersji GTC i powstałej na jej bazie sportowej odmianie OPC.
Właśnie stylistyka wyraźnie ukazuje kluczową rolę, jaką w rodzinie modeli Opla odgrywa ten popularny samochód. Przód trzeciej generacji Astry pomógł nam stworzyć nowy wizerunek marki i będzie miał wpływ na styl kolejnych modeli. W eleganckiej, mocnej Astrze TwinTop, można również łatwo rozpoznać członka rodziny Astry. Nowy Opel GT, sportowy samochód czystej krwi, także wykorzystuje elementy designu Astry - mówi Alain Visser, Dyrektor ds. Marketingu Europejskiego Opel/Vauxhall.
Kliknij, aby powiększyćInne charakterystyczne cechy Astry to gama nowoczesnych silników, obejmująca siedem jednostek benzynowych i cztery wysokoprężne o mocy od 90 do 240 KM, oraz doskonała dynamika jazdy, dorównująca sportowemu wizerunkowi pojazdu. Jej podstawą jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona w przednim zawieszeniu i opatentowaną belką skrętną w zawieszeniu tylnym. Dostępny opcjonalnie adaptacyjny układ jezdny IDSPlus, obejmujący elektroniczny układ stałej kontroli amortyzacji CDC zapewnia nowy wymiar równowagi pomiędzy komfortem jazdy a bezpieczeństwem aktywnym. Cały układ, w ramach którego jednostki sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC prowadzą stałą wymianę danych, zapewnia optymalne, odbywające się w ułamkach sekund dostosowanie zawieszenia do warunków drogowych. Taki rodzaj kontroli układu jezdnego spotykany jest zazwyczaj w samochodach luksusowych i sportowych. Model Astra po raz pierwszy wprowadza także do segmentu samochodów kompaktowych adaptacyjne reflektory AFL o dynamicznym zakrzywieniu promienia światła.
Bezpieczeństwo, komfort, wszechstronność, ergonomia, niezawodność, jakość i wydajność składają się na dalszą charakterystykę Astry. Nie dziwi zatem to, że Astra - wybrana przez czytelników ADAC Samochodem Roku 2005- wygrywa w licznych testach porównawczych przeprowadzonych przez międzynarodowe magazyny poświęcone motoryzacji.
Komentarze opinie