Reklama

Bardzo tanie auta mogą zawojować rynek

20/08/2005 12:07
Specjaliści z firmy KPMG wróżą niemały sukces nowej generacji wyjątkowo tanich modeli, na których czele stoi Logan, produkowany przez grupę Renault. Nawet w kraju takim jak Wielka Brytania, gdzie klienci przywiązują dużą wagę do prestiżu marki, wielu może zostać zaskoczonych dużą popularnością aut z tego segmentu rynku.

Mike Steventon, kierujący działem analiz rynku motoryzacyjnego w KPMG, powiedział: "Poprzednie wysiłki głównych producentów, którzy przygotowali auta tanie w eksploatacji, nie przyniosły dużych sukcesów, ponieważ klienci uważali "odchudzone" wersje za ofertę mało atrakcyjną w porównaniu z jednorocznymi modelami małych samochodów jak Fiesta czy Corsa. Co więcej, próby stworzenia niedrogich samochodów o zasięgu globalnym, np. Fiata Palio, nie przyniosły widocznych efektów, ponieważ iluzoryczne okazały się zapowiedzi o oszczędnościach dla użytkowników dzięki niskim kosztom eksploatacji."

Specjaliści z KPMG podkreślają jednak funkcjonalność Logana, który jest autem nieco większym od popularnego przed laty Forda Escorta. Samochód został opracowany z myślą o krajach rozwijających się, jednak teraz ma szansę odnieść sukces również w Europie Zachodniej, co niepokoi konkurencję. Bezwzględnie przestrzegając założonego pułapu kosztów i maksymalnie wykorzystując dostępne rozwiązania technologiczne, koncern Renault narobił dużo zamieszania, reklamując Logana jako auto za 5 000 EUR. Oczywiście była to cena zupełnie "odchudzonej" wersji, przygotowanej z myślą o takich krajach jak Rosja. W Europie Zachodniej model kosztuje 7 500 EUR, czyli zaledwie 4 995 funtów brytyjskich za przestronne auto rodzinne. Na początku przedstawiciele Renault zapowiadali brak wersji przystosowanej do ruchu lewostronnego, jednak decyzja została zmieniona, a auto pojawi się na Wyspach w roku 2007.

Wstępne dane o sprzedaży na Kontynencie wskazują na to, że Logan zyskuje klientów kosztem rynku wtórnego, natomiast nie odbiera ich droższym modelom oferowanym przez Renault. Może być to zapowiedź zupełnie nowego trendu na europejskim rynku samochodowym.

Pojawienie się Logana i jego sukces handlowy zwróciło baczną uwagę innych producentów. Volkswagen pracuje podobno nad prototypem o nazwie 3-K. Koszt wyprodukowania jednego egzemplarza wynieść ma 3 000 EUR, co oznacza, że w sprzedaży na rynku zachodnioeuropejskim auto byłoby później oferowane w cenie 7 500 EUR - tyle samo co Logan. Działania podjął również Peugeot, który poinformował o kontynuacji produkcji modelu 206 w taniej wersji, po wprowadzeniu na rynek następcy w postaci 207.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do