W Czechach obserwowany jest wzrost zainteresowania klientów modelami klasy mini, podczas gdy sprzedaż aut kompaktowych spada. Takie wnioski płyną z raportu stowarzyszenia importerów samochodów SAP.
W porównaniu z sytuacją w analogicznym okresie roku ubiegłego liczba najmniejszych samochodów osobowych zwiększyła się od stycznia do kwietnia aż o 60%, a udział tego segmentu w ogólnej sprzedaży wynosi teraz 5%, podczas gdy wcześniej było to około 3%. Dla porównania, udział pojazdów kompaktowych zmniejszył się o dwa punkty procentowe do 17,3%.
Duży wpływ na obserwowany trend ma niska cena takich samochodów oraz fakt, że fabryka spółki TPCA w Kolinie rozpoczęła sprzedaż swoich aut właśnie od Czech.
Najchętniej kupowanym przez Czechów modelem jest dla całego rynku Skoda Fabia, która znalazła 10 351 nabywców. Na kolejnych miejscach plasują się Skoda Octavia (4 302) oraz Peugeot 206 (914). W klasie samochodów luksusowych prym wiedzie Mercedes Klasy S (58), wśród aut sportowych Alfa Romeo GT, wśród pojazdów terenowych Hyundai Tucson, natomiast w kategorii vanów - Citroen Xsara Picasso.
Komentarze opinie