Na targach motoryzacyjnych w Tokio zadebiutuje nowe Audi S8. Pojazd wykorzystuje zmodyfikowany silnik V10 (FSI) z Lamborghini Gallardo o pojemności 5.2 litra i mocy 450 KM. Wysoka moc rozwijana jest przy 7 000 obr/min, czyli dwa razy większej niż maksymalny moment obrotowy o potężnej wartości 540Nm (3 500 obr/min). Istotny jest fakt, że 90% momentu dostępne jest przy 2 300 obr/min. Imponujące parametry jednostki napędowej zapewniają prawdziwie sportowe przyspieszenia - od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Napęd przenoszony jest na cztery koła (w stosunku przód/tył - 40/60) za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni Tiptronic.
S8 posiada 20-calowe felgi S-Design z niskoprofilowymi oponami ZR o rozmiarach 265/35, a także wentylowane hamulce tarczowe o rozmiarach: przód/tył -385 mm/ 335 mm. W opcji oferowane będą ceramiczne tarcze hamulcowe odporne na pracę w bardzo wysokich temperaturach. Standardem jest natomiast pneumatyczne zawieszenie z możliwością ustawienia odpowiedniej twardości. Szereg chromowanych detali - wewnątrz i na zewnątrz - wyróżnia S8 spośród pozostałych wersji modelu A8. Bardzo bogate wyposażenie standardowe odpowiada tej klasie aut. Aluminiowe nadwozie pozwoliło obniżyć masę auta do 1 940 kg i uzyskać korzystny przelicznik masy do mocy - 232 KG na 1 tonę.
W Niemczech cena Audi S8 ustalona została na poziomie 97 600 EUR.
Komentarze opinie