Zachęcona sukcesem modelu pierwszej generacji marka Audi zaprezentowała w Genewie A6 allroad quattro, które jest autem jeszcze bardziej wszechstronnym i oferuje m.in. jeszcze przestronniejszą i wygodniejszą kabiną pasażerską. Oparte na wersji Avant nowe Audi prawie wcale nie różni się od modelu koncepcyjnego, który ujrzał światło dzienne podczas ubiegłorocznej wystawy w Detroit.
Kliknij, aby powiększyćAllroad oferowany będzie z czterema silnikami do wyboru - dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Wyposażone w system bezpośredniego wtrysku paliwa jednostki benzynowe 3.2 V6 oraz 4.2 V8 generują odpowiednio moc 255 KM oraz 350 KM. Dla diesli 2.7 i 3.0 V6 w układzie common-rail jest to odpowiednio 180 KM oraz 233 KM. Producent podaje czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 7,2 sekundy dla wersji benzynowej V6 oraz 6,3 sekundy dla V8, natomiast dla modeli zasilanych olejem napędowym - 7,5 sekundy.
Manualne lub automatyczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach przekazują napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym Torsem, oferowanym w wyposażeniu standardowym. System w zależności od sytuacji jest w stanie przekazywać do 75% momentu obrotowego na jedną z osi.
Kliknij, aby powiększyćKolejną zaletą jest zastosowanie adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego, które może pracować w pięciu trybach, z których dwa nadają się do jazdy w terenie. Przy najwyższym ustawieniu allroad przewyższa A6 Avanta o 64 mm, a prześwit można regulować na wysokości od 125 do 185 mm. Dzięki samoregulacji systemu auto może z powodzeniem przewozić ciężkie ładunki.
Komentarze opinie